Annons:
Etiketthårvård
Läst 814 ggr
Officielle
7/28/15, 7:02 PM

Produkter

Ni som använder mer naturliga hårvårdsprodukter, vad använder ni för Schampo? :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
Cederin
8/1/15, 11:40 PM
#1

Jag testar just nu Rose-schampot från Urtekram, är nöjd med det än så länge!

Medarbetare på Naglar och Hår

Officielle
8/1/15, 11:56 PM
#2

#1 Å vad spännande! Vad tycker du om Sulfater? :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Cederin
8/2/15, 11:36 AM
#3

#2 Har senaste 2 åren uteslutit Sulfater förutom sista-tvättar eftersom min hårbotten blir så uttorkad = fett efter 1 dag. Rose-schampot löddrar ganska mycket och håret blir verkligen sådär gnissel-rent, så det känns nästan som ett sulfatschampo, men det enda jag hittar i innehållsförteckningen som är "sulfatliknande" är corn sugar soap. Vet inte hur uttorkande det är men det funkar helt klart för mig! 🙂 Kan gå en vecka utan tvätt med hjälp av lite torrschampo.

Medarbetare på Naglar och Hår

Officielle
8/2/15, 11:59 AM
#4

#3 Okej. :) Enligt innehållsförteckningen innehåller det dock sodium coco sulfate.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Cederin
8/2/15, 7:00 PM
#5

#4 Oj j*klar hur har jag kunnat missa det! Känns som jag lusläst förpackningen ett tiotal gånger haha🤦‍♂️Intressant. Läste lite snabbt om den och kom fram till att det bara är en mindre renad form av SLS. Tusan också! Tack för ditt uppmärksamma öga där, får genast börja leta efter något nytt. Dermorganic är jag väldigt sugen på men ganska dyra grejer tyvärr!

Medarbetare på Naglar och Hår

Officielle
8/2/15, 7:03 PM
#6

#5 Har också läst att det är en form av SLS som vissa anser vara skonsam och andra inte. Själv tror jag att alla Sulfater är dåliga för håret. :)

Kan tyvärr inte rekommendera något sulfatfritt Schampo då jag inte hittat ett som jag älskar ännu. Lycka till! :D

Säg till om du hittar något bra!

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
Cederin
8/2/15, 7:44 PM
#7

#6 Ja det är ju fortfarande en ganska stark tensid som har samma irriterande effekt, så att den är lite mindre processad tror jag inte spelar någon större roll! 🤪 Den har ju fungerat bättre för mig än ett vanligt SLS-schampo men har faktiskt känt av lite torrare hårbotten senaste veckan, det förklarade ju sig nu! 👍

Medarbetare på Naglar och Hår

Chilenita
8/4/15, 11:08 AM
#8

Jag kör på BM och använder då denna http://shop.goodstore.se/balsam-kokos-400ml-faith/4505-0  Den funkar väldigt bra på mitt hår som är rätt torrt och slitet. 
De har ju ett Schampo, men den innehåller tyvärr Ammonium laureth sulfate :(  

De få gånger jag använder Schampo (om jag sover borta eller reser med endast handbagage), eller om någon skulle sova över hos mig och vilja ha Schampo, så är Living naturally's Soapnut Schampo det jag har att erbjuda hemma. Jag själv älskar kokos, så denna är min favorit http://www.jordklok.se/harvard/schampo/coconutty-soapnut-shampoo-90-g-living-naturally
Och de som har använt den har varit väldigt nöjda, den löddrar ordentligt, rengör utan att torka ut och luktar gott :) 

Vet inte om det var det du var ute efter, men det är det enda tips jag kan ge dig

"It's better to lose one minute in life, than to lose life in one minute"

Officielle
8/4/15, 11:55 AM
#9

#8 Tack då mycket för ditt svar! Jag ska kika på produkterna du nämnt. :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Upp till toppen
Annons: