Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2397 ggr
[Synnerlig]
2015-07-06 22:35

Vill ha naturligt rött hår inte orange! :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Gah! Håller på att få panik.

Jag vill så gärna ha en fin röd hårfärg som ser naturlig ut och innan hade jag riktigt mörkbrunt hår som jag hade färgat över med Henna några gånger. Men jag tyckte att det var alldeles för mörkt, det var typ mörkt kastanjefärgat.

Så jag blekte mitt hår två gånger och dum som jag var så glömde jag helt bort att jag inte skulle bleka min stora utväxt som jag hade då min naturliga hårfärg är mörkt askblond/ljusbrunt. Men jag gjorde det och min utväxt blev ju som förväntat riktigt ljusgult och resten av mitt hår blev faktiskt den färgen som jag ville ha. Så jag tänkte att jag testar att färga det gula med Henna och har gjort det två gånger men det blir ju bara clown-orange 😭

Så, hur ska jag göra för att få håret på huvudet att bli som längderna? Ska jag testa att ha på någon askblond och sen Henna igen?

Jag försökte ta bilder på hur mitt hår ser ut nu men det är lite svårt att få till pg a ljuset.

En bild på hur allt ser ut, en bild på längderna så som jag vill att allt mitt hår ska se ut och en bild på hur hemsk min utväxt har blivit efter blekning och Henna 😕

Jag hoppas att någon här kan hjälpa mig för jag får panik av det här 😕

Annons:
Huygens
2015-07-06 22:37
#1

Jag tycker det ser jättefint ut.

[Synnerlig]
2015-07-06 23:06
#2

I verkligheten så är det jätteojämt :/ Har en naturlig röd hårfärg i längderna, lite mer åt det ljusbruna hållet medan det upptill är knallorange 😕

TatsuOni
2015-07-07 10:08
#3

Skulle det kunna fungera att ha lite katam i en ny omgång Henna? Eftersom att det kan bli konstigt att ha kemisk färg på hennafärgat hår.

http://www.hennabutiken.se/produkter/farg/katam


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: