Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 509 ggr
mejamylove
2015-07-02 00:46

snabb hjälp med för blont hår

hejsan, behöver lite snabba tips helst innan morgon till min mor. Min syster färgade hennes översta hår blont här hemma för att matcha hennes naturliga ljusbruna nästan genomskinliga ton. Men uppe i rötterna blev det alldeles(!) för ljust, det blev vitt med gula toner vilket inte alls var vad hon ville ha. Nu undrar jag om man kan lägga i en färgning på det blonda som är nästan identisk med hennes naturliga? eller blir det missfärgat för att hennes hår är i princip vitt/gult? jag vet hur man gör för att neutralisera gula toner med toningar och silverschampo och grejer men eftersom det blev helt fel blond behöver jag lite hjälp från er :)

Annons:
IceTee
2015-07-02 00:57
#1

Om det inte är helt vitt kommer färgen ni lägger på att påverkas, jag rekomenderar att ni väljer en kall färg, helst en toning och har i om ni nu måste färga Det bästa vore dock att använda silverschampo och inpackningar! Det finns även folk som använder bär (finns någon tråd om det här på hår ifokus) men sånt har jag aldrig provat faktiskt. En silverinpackning tycker jag att man bäst gör själv genom att köpa en lila toning (directions, manic panic, stargazer är några märken) och har i det i en vit toning. Ta bara lite och prova er fram! Då kan ni anpassa mängden färg ni behöver själva! Ha gärna i det länge, men försök att bara ha det i rötterna där det är gult

Medarbetare på Skor iFokus

mejamylove
2015-07-02 01:09
#2

fast färgen blir ju fortfarande inte jämn om man tonar bort det gula, det är ju fortfarande olika toner bara det att det inte är gult längre?

IceTee
2015-07-02 01:59
#3

#2 det är ju självklart, ni får lägga honungen där det gula är. Dock blir det en jämnare övergång om ni gör slingor sen, men jag skulle i första hand satsa på att ha i en silverinpackning där det gula finns för att neutralisera

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: