Annons:
Etikettövrigt
Läst 708 ggr
Skorpion76
2015-07-01 20:18

Långt hår

Jagg skulle vilja ha riktigt långt hår som ungefär sträckte sig ner till ryggslutet, men mitt egna hår erkar inte kunna växa så mycket att det räcker dit. .


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Grace2009
2015-07-01 20:20
#1

Har man inte gener för långt hår så är det inte så mycket att göra åt. En hårförlängning kanske skulle passa?

Fridaaaa
2015-07-01 20:23
#2

Säger som #1, kanske hårförlängning?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EmmiieErixon]
2015-07-01 20:32
#3

Som tidigare säger så kan faktiskt inte alla få så långt hår men att låta håret växa ut så långt tar lång tid. Jag masserar min hårbotten och återfuktar ofta. Sedan jag slutade använda värme på mitt hår och tvätta det mer sparsamt så har det växt från axlarna till skulderblad/brösten på ca 1.5 år och det har bara fortsätter att bli längre och längre. Sedan så måste man äta bra och återfukta sig väl från insidan med för att i stort sätt allt ska växa bra.  

Om man då sedan kommer till det stadiet då håret absolut inte växer mer så kan det vara en idé att ha hårförläning men det är ganska så mycket underhåll om det ska se och kännas bra. Men av erfarenhet så skulle jag vänta med förlängning då det sliter ganska skapligt lite beroende på vilken typ av förläning det är.

Sedan har ju faktiskt håret perioder då det ''sover'' och inte växer något. 🙂

Skorpion76
2015-07-01 20:53
#4

#1 och #2 Jag funderar seriöst på det.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

tlover
2015-07-01 21:06
#5

Det kan ju vara så att hårets slits lika snabbt som det växer eller att du klipper/toppar håret för ofta.

Annars kan det vara pga stress eller dålig kost.

Men om håret faktiskt inte växer mer trots ingen stress och bra kost och det inte slits heller så kan du bara "skylla" på generna.

l'm back

Upp till toppen
Annons: