Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 693 ggr
[Tilde]
6/22/15, 11:20 AM

Rosa hår

Jag tänkte i juli färga håret rosalila igen! Jag gjorde detta förra sommaren, men det höll inte speciellt länge. Jag använder mig av Mysic heather från Manic Panic.

Hur ska jag göra för att färgen ska sitta bättre? Jag tänkte tvätta håret med citron innan då jag har hört att det ska vara bra för att ta emot färg. Sen är jag ljusare i håret nu än jag var förra året så färgen borde synas bättre.

Annons:
Ylwiz
6/28/15, 4:15 PM
#1

Blondera håret innan. Hårstråna "delar" på sig och färgen kryper in. Har nu blått hår och undviker att schampoonera de om det inte är fett, utan jag sköljer ur de/duschar varannan dag. :)

[H1Z1]
6/28/15, 4:38 PM
#2

Special effects är bäst (Y) Kostar ju mer men dem är jätte bra :) Plus att man ska blondera håret innan för bättre resultat!

Trollan92
6/29/15, 9:53 AM
#3

Varför vissa bleker innan är dels också för att håret blir torrare och suger bättre upp Färger!

Michiis
6/30/15, 11:42 PM
#4

När du har färgat håret så köp en färgbomb med den färgen, som du sen tar tillsammans med schampot eller balsamet när du tvättar håret, då håller färgen mycket längre :)

// Michis

[Tilde]
7/5/15, 8:46 AM
#5

Tack för era svar! Tänker ändå inte blondera mig då jag redan är så ljusblond och inte vill bli helt vitblond. 🤐 Men ska försöka göra andra saker för att få håret att ta emot mer färg, så som citrontekniken som jag hörde av en frisör. 

#4 Smart med färgbomb! 👍 Ska se vilka Färger som finns.

[Zhikorina]
7/5/15, 4:14 PM
#6

Ett tips är att använda dig av Directions hårtoningar (finns i massor av nyanser) och sedan hålla efter med att göra en egen färgbomb av färgen utblandat med vanligt Balsam när du duschar (kanske typ varannan gång) och låt den verka länge. Då kommer färgen hålla sig bra under en lång tid! Så köp lite extra färg som du använder som färgbomb. Då slipper du också blanda in någon nyans som kanske inte är exakt som den du vill ha!

Lycka till och fråga gärna om du undrar något! :)

Annons:
[Tilde]
7/5/15, 9:44 PM
#7

#6 Tack för tipset! Ska nog försöka med det :)

Upp till toppen
Annons: