Annons:
Etikettprodukter
Läst 799 ggr
Alexxiis
2015-05-27 23:12

Super frissigt hår!

Snälla hjälp mig, jag orkar verkligen inte med mitt frissiga hår längre!

Jag är väldigt "snäll" mot mitt hår, kör på Balsammetoden, använder mikrofiber handdukar, använder sällan värme på håret, gör inpackning 1 gång i veckan, använder kokosolja dagligen och duschar håret 1 gång i veckan. Mitt hår är ganska tjockt, lent och "friskt" i övrigt men jag har ett problem som jag inte orkar med längre. Jag har himla frissigt hår! Jag har verkligen hundratals små hårstrån som står rakt upp som vägrar lägga sig ner. Jag har några lockar i mitt hår och är medveten om att folk som har lockigt hår oftast har mer friss än folk med platt hår men detta är verkligen supermycket. 

Behöver verkligen tips på produkter som kan få mitt friss att lägga sig ner, jag är beredd att betala en del bara det hjälper och håller några timmar. Struntar dessutom i om produkten inte funkar med Balsammetoden då jag verkligen är desperat efter något som kan hjälpa mig.

Så snälla, har du några dunderknep eller någon grym produkt som hjälper mot friss skriv gärna en kommentar, tack på förhand!

Annons:
VildaVittra
2015-05-27 23:17
#1

Nu kommer du kanske bli chockad, men jag tvättar bara håret kanske 1-2 ggr i månaden, så mitt frissar sig inte längre. Tvättar med ägg och använder inga som helst produkter i mitt hår.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

hannaj98
2015-05-27 23:21
#2

Min frisör lärde mig att man kan spreja hårspray på en kam, och sedan borsta håret med den. Det tog en stund tills jag fick kläm på det, hårsprayen får inte vara för torr eller för blöt på kammen när man kammar igenom håret med den. Men nu funkar det bra på mitt hår! Kan ju vara värt att testa iaf :)

Alexxiis
2015-05-27 23:22
#3

#1

Tack för snabbt svar! 

Det låter som en dröm att bara behöva tvätta håret någon gång per månad men mitt hår klarar ungefär 5-7 dagar utan att det ser otroligt fett ut, hur ska jag få mitt hår att klara sig runt 1 månad?

Alexxiis
2015-05-27 23:26
#4

#2 Tack för tipset, har provat med en tandborste en gång (oanvänd såklart) men insåg snabbt att tandborstens yta var för liten med tanke på hur mycket friss jag har. Ska absolut prova göra samma sak fast med en borste denna gången! :)

VildaVittra
2015-05-27 23:29
#5

#3 Genom att sonika sluta att tvätta det så ofta. Det tog några månader och under tiden hade jag huckle på mig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Alexxiis
2015-05-27 23:38
#6

#5 Jaha okej, ja nu när ändå mitt sommarlov närmar sig och jag kommer sitta hemma hela tiden är det en bra idé för mig att försöka öka dagarna mellan mina tvättar. 

Funderar på att börja tvätta med ägg, får läsa på lite mer om det. Tack för tipset!

Annons:
[Blue_Lugia]
2015-05-27 23:41
#7

#Oj!! Jag tvättar håret var tredje dag och jag trodde DET var sällan!!!

IceTee
2015-05-27 23:55
#8

#7 var tredje dag 'r på gränsen till för ofta i min mening faktiskt, helst ska man tvätta 1-2gånger/vecka eller mindre

Medarbetare på Skor iFokus

mikkan01
2015-05-28 11:57
#9

Har du testat att skölja med utspädd äppelcidervinäger? För mig tämjer det frisset. Skulle också om jag var du försöka att inte använda så mycket kokosolja då det faktiskt kan vara boven till friss.

~mikkan

Surpan
2015-05-28 14:57
#10

Hur ofta borstar/kammar du ditt hår? Har du testat att inte röra håret alls efter tvätt? Mitt hår blir frissigt om jag så mycket som petar på det innan det är helt 100% torrt.

/Surpan

Alexxiis
2015-05-28 15:05
#11

#9 Då ska jag ta ett uppehåll med kokosoljan och se om det blir bättre! Äppelvinäger har jag inte provat att skölja med, ska prova nästa gång jag tvättar håret! #10 Mitt hår tovar sig inte så lätt så jag brukar borsta det precis innan jag hoppar in i duschen för att tvätta det, alltså 1 gång i veckan ungefär. Det med att inte pilla i håret hälper tyvärr inte får lika mycket friss ändå :(

Upp till toppen
Annons: