Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 888 ggr
Pooka
2015-05-25 22:02

Blekmedlet funkar inte

Kan håret bli immunt mot blekmedel?

Första blekningen gick jag från mellan brun till honungs blond

Har efter det försökt bleka håret ca 3-4 ggr men det blir ingen skillnad alls!(förutom att håret blir torrt😭)

måste få en väldigt ljus färg på håret då jag vill färga håret i en pastel färg.

Har prövat med och utan kokos olja

vad ska man göra när blekmedlet sviker en?

Annons:
tötenöten
2015-05-25 22:07
#1

Vilket märke på blekning använder du?

Har du i en massa produkter i håret?

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Pooka
2015-05-25 22:19
#2

Använder Mood Silver blond och nej, inga produkter c:

tötenöten
2015-05-25 22:39
#3

Moods blekning är väl inte känt för att vara den bästa, skulle råda dig att testa en annan blekning eller allra helst gå till en frisör :) Jag har själv använt mig av MOOD's blekning i stort sett varenda gång jag blekt och det funkar för mig :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

mikkan01
2015-05-26 09:43
#4

Låt håret vila först, håret pallar inte hur mycket som helst. När du låtit det vila så lägg i mycket färg, ta hellre för mycket än för lite. På med plast eller något så färgen inte torkar, torr färg gör ingen nytta. Och försök håll det varmt, en handduk eller något över… eller värm lite med en hårfön då och då. 
Ha inte i någon Olja eller något i håret innan och sista tvätten du gör innan du färgar håret så tvätta ordentligt med shampoo så fäster färgen bättre. :-)

Rekommenderar också moods ultrablond xtra som är anpassat för mörkt hår… eller slingblond som jag tycker bleker bäst.

~mikkan

[Udoon]
2015-05-26 11:39
#5

Jag brukar använda HMs blekning när jag färgar, tycker den tar bra så länge jag inte har massor med produkt i håret, oljeinpackning däremot går bra. Dock färgar inte jag i pasteller utan starkare Färger.

Livscoachen
2015-05-27 17:23
#6

Prova att täcka över med plast på håret🙂 ( om du inte redan testat göra slingor i folie så det var täckt när du slingade) för värme gör att det bleker håret lättare. Men var försiktig, för mkt blekningsomgångar kan slita på håret

Annons:
Upp till toppen
Annons: