Annons:
Etikettövrigt
Läst 2988 ggr
[esselin]
5/25/15, 9:03 PM

Rakpermanenta håret?

Jag har självlockigt hår, eller ja, superlockigt är det inte men har ändå en del virvlar och självfall. Jag har i flera år varit sugen på att göra en rakpermanent, och nu till sommaren funderar jag faktiskt på att slå till. Vore så himla skönt att kunna bada utan att behöva ha håret uppsatt för att det annars ser helkonstigt ut när det torkat.. Men jag har några frågor. För det första, kommer håret fortfarande bli frissigt/lockigt när det regnar eller efter att man badat? Och sen undrar jag hur ofta man behöver fixa utväxten? Som sagt, jag har inte jättelockigt hår och det brukar hålla sig hyfsat slätt MEN. Jag har en rejäl virvel i luggen… 500-1000 kr i månaden på rakpermanent är jag nog inte riktigt beredd att lägga ner om man skulle behöva göra det så ofta t.ex :P Och det viktigaste - finns det risk att det blir så förstört att man måste klippa av alltihop? Till sist skulle jag gärna vilja ha tips på en hyfsat billig och bra salong i Uppsala som gör rakpermanent. Tack på förhand! :)

Annons:
Trollan92
5/26/15, 11:30 AM
#1

Har du inte jätte lockigt hår å vill göra raketoermanent? Jag tyxker inte de e vört de då rakpermanent är otroligt mycket starkare än en blekning. Även hört folk som inte blivit nöjda. För de blir inte SÅ rakt som alla tror utan man får själv gå en med plattången emellanåt ändå :/

Surpan
5/27/15, 2:44 PM
#2

Hur lockigt är superlockigt? 🙂

Att rakpermanenta är dyrt, tidskrävande och behöver underhållas. Att testa en gång kan vara roligt, men jag hade inte heller tyckt det var värt det. Bättre att du lär sig stayla ditt naturligt lockiga hår (som många säkert skulle döda för)! 🙂 Kika lite på Lockigt Hår iFokus, de kan ha lite tips!

/Surpan

Elliiez
6/1/15, 8:01 PM
#3

Av två erfarenheter vid olika tillfällen - NEJ!

Mitt hår är ändå väldigt starkt. Klarade av färgningar, blekningar, plattning varje dag, sönderborstning, osv men det blev inte en enda Kluven hårtopp, så trodde mitt hår var oförstörbart. Så gjorde jag permanenten sommaren 2014, och sen dess har jag klippt av två dm annars ser jag ut som ett troll, tack och lov växer mitt hår onaturligt snabbt så det syns inte att det blivit klippt men kan inte få längre för måste spara så jag kan klippa bort permanenten. Saknar mina lockar också :(  Har alltid haft starkt och långt hår men nu går det inte pga permanenten

Men 2011 gjorde jag en permanent på mitt då helt ofärgade hår och då gick det bra… Den gjorde i Uppsala på nån salong på gatan som går mellan Vaksalaskolan och Celsiusskolan. Vid idrottsplatsen. Kommer inte ihåg vad den heter tyvärr ;/ 

Men jag som har två helt olika erfarenheter av permanent tycker INTE att det är värt risken! Jag hade en som gjorde allt hon kunde för att hindra mej från att göra den senaste men jag lyssnade inte och önskar verkligen att hon hade avbokat åt mej ändå. Det är verkligen 50/50 om det blir antingen OK eller KATASTROF. jag sitter just nu med en gammal permanent i som i princip äter upp mitt hår ett år efter :/

Upp till toppen
Annons: