Annons:
Etiketthårvård
Läst 629 ggr
IceTee
5/20/15, 9:37 PM

Skadat hår?

Hur märker jag egentligen om mitt hår är skadat? Främst efter blekning tänker jag på

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
tlover
5/20/15, 9:42 PM
#1

Det enklaste är ju om man ser kluvna hårstrån, hårstrån med vika "prickar" i ändarna el mitt på.

Det såg man då direkt på min syster då hon blekte håret i alla fall.

l'm back

redsteinedrose
5/20/15, 9:43 PM
#2

Kluvna hår toppar är ett tecken, frissit och matt hår är två andra ^^ samt om du märker att det fastnar betydligt fler hårstrån på borsten än förut.

tlover
5/20/15, 9:50 PM
#3

Åh en till sak är om du märker att håret blir tjorvigt snabbare så är det mer slitet än tidigare.

l'm back

IceTee
5/20/15, 9:56 PM
#4

Det enda jag märkt är att jag har lite kluvna toppar, men inte så farligt… Gick igenom 3 avfärgningar och en blekning (innan det hade jag gått igenom 2 avfärgningar men lät håret vila i någon månad eller så med massor av vård), och håret beter sig precis som innan, dvs tunt, glansig och förbannat rakt. Känns som att mitt hår klarade sig rätt bra? Märker inte att jag tappar speciellt mycket hår heller för den delen. Vi lät bli topparna då de skulle förbli svarta och jag kör silikon- och sulfatfritt (bm fast med Schampo typ) så det kanske hjälper? Hela håret har jag behandlat så, eftersom jag klippt bort det som fann redan innan jag började. Dessutom masserar jag min hårbotten väldigt mycket! Det har förresten gått en och en halv vecka sen dess, är det för tidigt att märka något?

Medarbetare på Skor iFokus

Trollan92
5/20/15, 10:22 PM
#5

Kluvna toppar. Men på stråts hel helt. Dra av några strån å kolla ifall stråt är jämnt eller ej! :)

IceTee
5/20/15, 10:35 PM
#6

Finns ju en del kluvna toppar, men inget annat verkar vara problem, så jag toppar det när jag ändå ska färga ögonbrynen! Lär bli rätt snart tror jag

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
IceTee
5/25/15, 12:31 AM
#7

Jag vet inte om håret är slitet eller om jag bara letar fel nu! Det är inte trassligt, och det är blankt och så (använder som sagt inga Silikoner eller mineraloljor), men jag vet inte om jag tappar mer hår? Beror det på att jag masserade hårbottnen när jag duschade idag, och att jag sköljde ur det sista av balsamet i badkaret, är det vad som gör att jag tycker det eller beror det bara på att jag letar fel? Är håret faktiskt lite frissigt eller är det bara att jag aldrig kollat så noga på det innan? Ååh, vad det är svårt att veta!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: