Annons:
Etiketterprodukterundersökningar
Läst 883 ggr
Mysan_
2015-05-06 19:46

Hur fungerar ricinoljan?

Hej!

Går i funderingar att prova använda ricinolja då jag vill få långt hår snabbt eftersom jag tycker mitt hår växer oerhört sakta. 

Min fråga är då hur ofta man bör ta den i håret och när? Ska man massera in oljan i håret och sedan skölja ur det? Och blir inte håret väldigt fett och smörigt efteråt? Ni som själva testat ricinoljan till era hår får gärna berätta er erfarenhet av den.

Jag har hört att ricinoljan ska göra så håret växer ungefär 4 cm i månaden i stället för en. När börjar det märkas att håret blir längre och av bättre kvalité?

Men först och främst vill jag självfallet veta om ricinoljan ens fungerar. Ni får väldigt gärna lägga upp era egna före och efter bilder!

Jag slänger in en undersökning också: Hur bra har ricinoljan fungerat för dig?

  • Redigerat 2022-02-06 15:43 av TatsuOni
Annons:
Trollan92
2015-05-06 20:56
#1

Det är inte själva oljan som får håret att växa. Finns inga produkter i världen som får ditt hår att växa snabbare. Allt beror på vad du äter å hur du mår!! Massera bara hårbotten för att stimulera hårsäckarna å få igång blodcirkulationen. Kasta inte pengar på onödig Olja när fingrarna finns!

Mysan_
2015-05-07 06:08
#2

#1 Okej, ja då kan jag strunta i Olja och börja med hårmassage istället.

Luisa
2015-05-07 08:02
#3

Jag har kört på ricinolja, dock inte för att få håret att växa snabbare utan för att ge fukt åt håret. Kan säga att mitt hår älskade det! Blev mycket glansigare och mjukare redan efter någon användning. Vad gäller om håret växte fortare har jag svårt att svara på dock

Amandla
2015-05-07 12:34
#4

Jag saknar alternativet "Annat" så jag  klickade i "Det har fungerat ganska bra". Jag håller med #3, dessutom gillar de torra utslag som jag ibland får i ansikte och på händerna verkligen ricinoljan. Huden blir sammetslen 😍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: