Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2610 ggr
[Synnerlig]
2015-05-03 14:03

Bli av med hennan?

Jag har färgat mitt hår mörkbrunt (brunsvart) i väldans många år och för några månader sedan ville jag ha rött hår (se så naturligt ut som möjligt) så jag började färga det med Lush Henna Rouge. Inte så förvånande så blev det mörkbrunt med röda skiftningar istället eller mörkt kastanjefärgat om man så vill.

Eftersom att mitt hår når ned till svanken så känner jag att låta färgen växa ut helt så jag bara har mitt naturliga (cendré) och SEN färga det rött inte är något alternativ för mig då det skulle ta hundra år :P

Så det enda alternativ som är kvar antar jag är att ljusa upp mitt hår genom att bleka det eller "dra ut" färgen ur håret? Jag har hört talas om Colour b4, tror ni att det funkar bra? Hur ska jag göra?

Snälla, hjälp :)

Annons:
IceTee
2015-05-03 15:42
#1

Nu kan jag ha helt fel, men jag har för mig att jag läst att man inte kan bleka bort Henna, vet inte hur det är med avfärgning dock!

Medarbetare på Skor iFokus

mikkan01
2015-05-04 18:29
#2

Har aldrig färgat med Henna så har ingen egen erfarenhet. Googlade lite och hittade detta: http://www.wikihow.com/Remove-Henna-from-Hair
Har du testat någon sån metod? Olja brukar ju dra ur vanlig hårfärg väldigt bra så det kanske funkar lite på Henna också.

Annars hittade jag detta på long hair community: http://forums.longhaircommunity.com/showthread.php?t=85463
där hon använt sig av avfärgning och det tydligen fungerat bra.

~mikkan

Wony
2015-05-04 20:28
#3

Jag färgar regelbundet med Henna. Har dock ganska ljust blont hår i grunden så färgen blir ju inte påverkad av någon underliggande färg. Upplever att det solblekts en aning efter en månad, men inte så extremt. Henna är rätt svårt att få bort enligt många men liksom all annan hårfärg bleks det ju lite med tiden.

[Synnerlig]
2015-05-05 15:34
#4

#2 Tack så mycket för länkarna 🙂 Jag har inte testat det där med Olja än, visste inte om det verkligen funkade. Har du testat oljemetoden?

[Synnerlig]
2015-05-05 15:35
#5

#3 Okej. Ja, det bleks kanske med tiden, men jag vill ju främst få bort min mörka hårfärg som jag har under så att jag sen kan göra rätt nästa gång och färga med Henna över min naturliga hårfärg så att det blir en vacker röd färg och inte brunsvart som skiftar i rött i solljus 😛

mikkan01
2015-05-05 16:26
#6

#4 Har testat dra ur vanlig hårfärg med Olja och så har det hänt motvilligt flera gånger när jag kört oljeinpackningar, har fungerat på det i alla fall 😃

~mikkan

Annons:
[Synnerlig]
2015-05-05 17:41
#7

#6 Jag får testa det då 🙂 Men jag börjar bli väldigt sugen på att testa avfärgning som Colour b4 😛 Jag har en känsla av att det kommer att sluta med att jag har orange hår, men vad gör man då? Är det bara att fortsätta med avfärgning tills det ser normalt ut eller får man färga håret med någon mörkblond?  Någon som vet? 😃

Surpan
2015-05-06 18:46
#8

Om du använder Colour B4 så kan du inte färga om direkt efter, eftersom lite av kemikalierna finns kvar i håret och kan orsaka missfärgningar. Men väntar du ett tag efter så är det bara att färga på.

/Surpan

[Synnerlig]
2015-05-07 07:36
#9

#8 Vad bra att du sa det :) Hur länge är "ett tag"? :)

Surpan
2015-05-08 16:43
#10

#9 det vet jag inte. Ett par dagar. :)

/Surpan

[Synnerlig]
2015-05-09 09:11
#11

#10 Okej 👍

Upp till toppen
Annons: