Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 654 ggr
[ThisIsWheels]
2015-05-01 11:02

Color Xxl vs Manic Panic?

Hej! Jag har länge funderat på att färga mitt hår rosa. Jag har tidigare trott att bara Manic Panic, Stargazer och Directions hade extremfärger. Men igår så hittade jag en rosa hårfärg i märket Color Xxl och blev lite nyfiken på den. Jag undrar om det är någon här som har testat den hårfärgen och om den är bättre eller sämre än Manic Panic? 🙂

Annons:
mejamylove
2015-05-02 21:17
#1

Enligt mig så är directions bäst, sen manic panic, stargazer och sist color xxl. En vän till mig provade xxl och färgen försvann redan efter 2-3 tvättar. Hon hade i och för sig blå men jag har för mig att blå ska vara svårare att få ur än rosa? 

Manic panic är väldigt blöt och det känns som om man sköljer ur all färg när man ska rensa efter man färgat. Directions håller liksom inne all färg :)

[ThisIsWheels]
2015-05-03 09:48
#2

#1 Vad synd att färgen försvann så fort! :(  Tack för tipset! Jag ska kolla vilka Färger som finns i märket  Directions. Jag har en fråga till; hur ofta bör man tvätta håret om man vill att färgen ska hålla så länge som möjligt? 🙂

mejamylove
2015-05-03 14:16
#3

Jag tvättar mitt hår 2-3 gånger i veckan med Balsammetoden. Schampo drar ur färgen otroligt mycket, därför är Balsam väldigt bra :) Var fjärde/femte vecka så fyller jag även på med färg så att det ska hålla sig i så bra skick som möjligt.

[ThisIsWheels]
2015-05-04 18:36
#4

Tack igen för dina tips :) Jag ska kolla upp lite mer om balsammetoden 🙂

eirwen
2015-05-09 11:06
#5

Jag föredrar nog Manic Panic över Directions. Jag skulle föreslå Manic Panic Amplified. Den håller längre än deras classics. :)

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

[ThisIsWheels]
2015-05-09 12:25
#6

#5 Tack för tipset! 🙂

Annons:
[KEEL]
2015-05-09 16:55
#7

Mitt tips är att köra på directions eller stargazer då de är samma sak som manic panik fast billigare  och om du inte  hittar en färg du vill ha är att du blandar ihop en själv med röd, lila och Balsam. Då får man mycket mer för pengarna.

[ThisIsWheels]
2015-05-10 10:52
#8

#7 Tack för tipset! Ska kolla upp lite mer om de Färger ni har rekommenderat 🙂

Upp till toppen
Annons: