Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 638 ggr
Monslover
4/26/15, 8:02 AM

orangea toner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Jag blekte håret igår och fick fram en rätt snygg orange-aktig ton. (Se bild) Min utväxt (som är smutsblond) blev nästan vit av blekningen. Innan hade jag färgat lila/rött hår. Jag gillar färgen, men jag försökte få en så ljus ton som möjligt då jag ska färga håret blått, så tror ni att jag kan färga på håret nu, eller blir det grönt då istället för blått? ska jag använda silverschampo och isåfall vilket märke är bäst? Kan jag lägga en vit toning över bara? Tacksam för all hjälp :)

Annons:
IceTee
4/26/15, 4:27 PM
#1

Det kommer bli grönt om du färgar nu. Har tyvärr inget tips på silverschampo dock

Medarbetare på Skor iFokus

mikkan01
4/26/15, 6:28 PM
#2

Blått kommer nog vara svårt att få till från den där färgen. Gillar du färgen så låt håret vila innan du bleker en gång till, silvershampoo lär tyvärr inte fungera på ditt hår just nu heller, förutom där du blivit vithårig. 

Vittoningar vet jag inte hur de funkar men jag har svårt att tro att det skulle ta bort allt det röda ur ditt hår utan du behöver nog bleka bort de röda pigmenten.

När du bleker så börja med att lägga färgen i topparna och arbeta dig uppåt, färga inte utväxten utan låt den vara så blir färgen jämnare. 🙂

~mikkan

[rumelle]
4/27/15, 7:07 AM
#3

Blå toning kräver tyvärr oftast att håret är närmast vitt för att färgen inte ska skifta i grönt och se dassig ut.

Upp till toppen
Annons: