Annons:
Etiketttips-råd
Läst 2134 ggr
hannaj98
2015-04-22 21:01

Vad ska jag göra med mitt hår?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag behöver lite tips! 

Jag tycker att mitt hår se väldigt tråkigt ut. Det är väl hyfsad kvalité på det egentligen, inte så slitet. Men det är alltid så platt. Jag får ingen volym i det. 

Har funderat på att klippa upp det då de tydligen ska få mer volym då, men jag har redan ganska tunt hår så känns som att det knappt kommer bli något kvar då 😛. Plus att det blir jobbigt om man vill göra frisyrer med det då, t.ex fläta. Eller borde jag klippa hela håret? Kan tänka mig att klippa det lite men jag trivs inte i kort hår. Finns det någon bra produkt som ger håret volym? Tycker att jag testat massor men om ni har någon som funkat för er kan jag ju testa, bara inte alltför dyr. 

Sen funderar jag också på min hårfärg. Tycker att delar av håret har så tråkig hårfärg, underhåret ser jätte fult ut tycker jag. Men är lite feg med att färga, dels så vill jag inte förstöra mitt hår, och dels så är jag rädd att det ska bli fult. Vet inte vad jag ska göra :/. 

Någon som har något tips på vad jag kan göra med mitt hår? 

Lägger in ett par bilder. En där mitt hår är som vanligt, när jag vaknat och bara borstat igenom det. Och en med uppsatt hår där man kan se färgen på mitt underhår.

Annons:
ixtab
2015-04-22 21:09
#1

Träna dig på att sätta upp håret i fräcka frisyrer.. Du kan ju gå till frissan och få tips och idéer . Det finns ju en uppsjö av fina saker att ha i håret. Jag tycker du har jätte fint hår. Fin färg oxå. Jag hade inte klippt i det alls.
Jag har hår till rumpan och visst känns det lite trist ibland, men jag tar hjälp av kedjor / pärlor i silver spännen mm.mm. 

🌺

Live long and prosper

Cederin
2015-04-23 16:53
#2

Skulle döda för ett så långt och friskt hår! 🙂 Som vissa redan tipsat om så är ju uppsättningar kul och kan göra mycket med "tråkigheten", har du provat t.ex. en rope braid? Det är en av mina favoritflätor som går toksnabbt att göra men ser riktigt häftig ut.  Du kan ju klippa lite partier runt ansiktet så det blir en längre lugg man kan göra uppsättningar med, byta plats på benan kan ge stor förändring också!

Sen om du skulle vilja färga så sliter det inte så mycket att göra det en gång, du kan ju lägga lite slingor (antingen lite mörkare eller ljusare) som tonas ut snyggt mot rötterna, då slipper du utväxt och således färga igen. Ombre funkar ju på så vis också 🙂

Jag har också riktigt platt och tunt hår så jag vet vad du menar. Tröttsamt! Men min räddning är torrschampo, och på mig fungerar endast Batiste XXL. Kör i ganska mycket och massera in, vid speciella tillfällen då du vill att volymen verkligen ska bestå kan man lägga till lite tupering + hårspray, men det sliter.

Medarbetare på Naglar och Hår

hannaj98
2015-04-23 18:35
#3

#1 och #2 Tack så mycket! 

Har ni några idéer på frisyrer jag kan göra? Jag kan typ ingenting om frisyrer. Mitt hår hänger antingen vanligt, vanlig hög tofs eller en "bulle". 

Rope braid har jag aldrig testat, men googlade på det och det ser fint ut! Ska leta upp en tutorial på youtube och testa! Tack för tipset 🙂

Batiste XXL torrschampo har jag faktiskt, dock använder jag det inte så mycket då jag tycker att mitt hår känns stelt och blir jobbigt att jobba med när jag har det i. Vilket iofs är så det alltid blir när man har i produkter som ska ge volym men jag har ganska svårt för det.

[Rhodugune]
2015-04-23 19:25
#4

Det här tjejen på youtube har väldigt många tutorials på fina håruppsättningar, hoppas du hittar några som du vill prova själv.
Eftersom du nämnde att du tyckte det såg fint ut med en ropebraid så hittade jag en tutorial med en snygg frisyr, en knut som är gjord med håret i en ropebraid. 

Jag blev glad och tycker det är kul att du vill testa på se om du kan hitta glädjen med ditt långa fina hår istället för att klippa av det.
Sitt hår ska man ha som vill så klart, men jag får så svårt att inte säga vad jag tycker när någon har så fint och långt  hår som du har och funderar på att klippa av det.  🙂

iMAKiTTYCAT
2015-04-23 20:37
#5

Gå till frisören och fråga, tror att om du klipper upp det kommer det bli lätt att få volym i. Man kan köpa en volym mousse t.ex. på lyko eller cocopanda.com och ha i efter att man har duschat. Sen kan man även föna håret när man står framåtlutad med huvudet neråt mot backen så att säga 😛

hannaj98
2015-04-24 11:45
#6

#4 Tack så mycket! Jätte fin var den! Har gjort en snabbkoll på hennes kanal och den vekar väldigt bra! Nu har jag att göra i helgen, titta och träna 😛

#5 Tack för tipsen! Någon speciell mousse du tycker är bra? 🙂

Eller någon annan som vet någon bra mousse?

Annons:
The Fame
2015-04-24 18:36
#7

Jag tycker att du har en helt underbar färg på håret, färga det inte! Kan rekommendera youtube-kanalen Cute Girls Hairstyle för håruppsättningar, de gör allt ifrån helt hysteriska frisyrer som ingen förstår till jättesöta som man kan ha varje dag om man så vill.

iMAKiTTYCAT
2015-04-25 10:42
#8

Sebastians produkter är rätt bra! :)

Nava
2015-04-25 11:01
#9

Jag har inte like långt hår som du, men kanske precis nedanför brösten? Jag körde sidecut, tycker jag ser bra ut men ja, bara en tanke

Bright light creates black shadows.

Never say never and Never say Forever

J0554N
2015-04-25 14:09
#10

När du klipper upp håret så ser det tjockare ut/mer volym. det är när man tunnar ut håret som det ser tunnare ut. :)

Strong people don't put others down, they lift them up. 


[pusselbit]
2015-04-25 14:37
#11

När man klipper upp håret ser det lättare/fräschare ut så det kanske vore något. Färga inte bort det blonda! Du har alldeles för långt för att riskera det. Kan vara rätt svårt att få en hållbar volym i långt hår med.  En lätt klippning och massa olika uppsättningar (ej värme) skulle jag råda dig till. Du HAR redan vackert hår så inget behövs egentligen ändras över huvudtaget. :)

Upp till toppen
Annons: