Annons:
Etiketthårvård
Läst 4522 ggr
[candy_suki]
4/19/15, 11:02 PM

Vit hår så ung??

Upptäckte förr att en av min hårstrå var annorlunda, trodde det var lampor som lyset på något sätt XD men nu upptäckte jag att det var ett hårstrå med vit på hårbotten bara början är vit sen resten är svart. D: Jag är bara 14-15 år :( ska jag blir gammal nu? 

Vet ni vad orsaken är?? Hjälp !

Annons:
VildaVittra
4/19/15, 11:09 PM
#1

Om du blir gammal av att få ett hårstrå som är vitt, är min 71 år gamla mamma som inte har ett grått hårstrå tonåring då eller? 😎

Hår kan börja gråna redan i din ålder, men det betyder ju inte att ditt kommer bli det. Det kan exempelvis vara ett ärr. Ta det lugnt och skulle det nu vara "äkta" grå hår så finns det ju hårfärg.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
4/20/15, 10:02 AM
#2

Många får också vad jag förstår några få (en handfull eller två) vita/gråa hår tidigt (tonåren eller tidiga 20) men dom får inte fler förrän dom är 50+ eller så. Så det är inte ovanligt. (Jag har tex en handfull vackra vita hårstrån och har haft det i flera år, jag är 27).

l'm back

Surpan
4/20/15, 3:07 PM
#3

Har du slagit i huvudet för ett par år sen? 🙂 Jag har ett ärr i hårbotten som ger en vit slinga i mitt annars svarta hår.

/Surpan

[candy_suki]
4/20/15, 3:24 PM
#4

Slagit huvud när jag var 5 och för några år sen, kan det vara det? När jag var 5 satt jag i soff kanten och min syster lekte med mig sedan råka hon släppa mig så jag ramlade ner och slog mig på huvudet XD och en gång när jag skulle göra "handstand" min syster skulle hålla mig på fötterna men råka släppa och då landade jag på huvudet XD

hannaj98
4/20/15, 6:21 PM
#5

Nejdå. Det är ganska vanligt att man får ett enstaka hårstrå som kan vara vitt ibland. Men så länge du inte ser att alla rötter är grå så är det inget att oroa sig för.

Jag såg en gång ett verkligen helt kritvitt hårstrå i min 16 åriga kompis hår. Drog bort det och inspekterade och skrattade åt det en stund XD men det var ett år sedan och hon är fortfarande inte ett dugg gråhårig kan jag lova ;)

Inget att oroa sig för alltså.

Saga85
4/20/15, 8:18 PM
#6

Vissa har anlag att börja få gråa hår tidigare än andra, men det kan även vara ett ärr som sagt. Min pappa och faster var helt grå/vithåriga runt 30. Själv upptäckte jag mina första grå hårstrån vid 15-årsåldern tror jag. Men då var det bara ett fåtal. Har lite gråa hår i tinningarna (och närmar mig min 30-årsdag).

Annons:
[candy_suki]
4/20/15, 9:27 PM
#7

Oh, va rädd jag blev XD trodde att det skulle fortsätta växa, vet att det finns hårfärg men vill inte förstör mitt hår XD hahehe. men ba bra :)

Trollan92
4/21/15, 10:23 AM
#8

Vita hårstrån, sånt kan ligga i gener/släktet. Men kan mycket väl även vara stress. Idag upplever inte vi människor att vi är stressade innerst inne men i själva verket är de. :)

[candy_suki]
4/21/15, 4:56 PM
#9

Hitrade en till hårstrå idag med vit, fast den ser lite konstig ut. Håller man hårstrån så ser man vit brun vit brum vit brun, ont helt brun inte helt vit. What??..

Trollan92
4/21/15, 6:14 PM
#10

#9 Förstår inte din kommentar..

Skogsraah
4/21/15, 6:21 PM
#11

#9 Tror nog inte att du ska bry dig så mycket om det. Hårstrån ser olika ut och går i olika nyanser trots att man inte har färgat eller tonat hår.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Upp till toppen
Annons: