Annons:
Etiketthårvård
Läst 928 ggr
pimmeli
2015-04-19 19:43

Kvinnligt håravfall i 20-års åldern...vanligt?

Hej!
Jag är en tjej som i loppet av några år fått tunnare och tunnare hår på hjässan. Jag är nu 27 år.
Är det vanligt att man som ung tjej får håravfall så tidigt?

Jag har ofta  finnar/plitor "däruppe" och  klåda….. och huden är glansigt och lite rosaaktig.
Jag har provat diverse receptfria medel från apotek samt kostillskott.
Min sköldkörtel är frisk (alltså inga brister i vitaminväg).

Någon som har info om vad som kan vara fel? Eller är det bara att acceptera?
Med vänlig hälsning,
Pimmeli

Annons:
tötenöten
2015-04-19 19:47
#1

Jag är en tjej som började få håravfall redan när jag var 14, jag har inga sjukdomar eller liknande. Utan det bara blev så, vet inte om det går att göra något åt det..

Men bara så du vet att du inte är ensam!

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

VildaVittra
2015-04-19 19:49
#2

Många reagerar negativt på Schampo och har sett en väldig förbättring efter att de börjat med antingen Balsammetoden, WO eller Äggtvätt. För det låter ju som att din hårbotten inte mår bra.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

IceTee
2015-04-19 19:53
#3

Stress? Det kan ställa till med mycket!

Medarbetare på Skor iFokus

Scorpio97
2015-04-19 19:54
#4

Tycker precis som #2 att det låter som att din hårbotten inte mår bra, vilket kan vara en orsak till håravfallet.


//Jessie

ChristineL
2015-04-19 19:55
#5

Det kan också vara ärftligt, om någon av dina närmsta släktingar fick håravfall tidigt så kan du ha ärvt det.

pimmeli
2015-04-19 20:34
#6

Tack för svar allihopa!
Min far har fått tunt hår på äldre dagar…hmm, men han hade ju inte tunt när han var i min ålder eller när han var i 30 års åldern.
Har försökt läsa mig till  info här på nätet om olika eksem osv men hittar inte jättemycket.
Får kanske testa med ägg i håret …provade Balsammetoden,  men håret blev liksom väldigt fettigt. Vad är WO? Är det "water only"?

Annons:
Scorpio97
2015-04-19 20:38
#7

#6 Första tiden med BM kan håret bli fett, tills håret har hunnit vänja sig och fått till en balans. Man kan även få prova lite olika produkter innan man hittar rätt.

Japp, WO är Water only. Finns en tråd härinne på hår iFokus om det: http://har.ifokus.se/discussions/550a9d678e0e745897000f68-water-only-traden?discussions-2

Även den här sidan är bra: http://nopoo.se/


//Jessie

Upp till toppen
Annons: