Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 907 ggr
lollynonna
2015-04-19 18:58

När färga håret?

Vilken ålder tycker ni att det är lämpligt att färga håret? Hade du tyckt att det hade varit skillnad om det handlar om extremfärg eller "vanlig" Färg? (dvs brun,svart,blond osv)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
Valkyrija
2015-04-19 19:05
#1

13 tror jag att jag skulle säga. Spelar ingen roll för mig vilken färg personen i fråga vill ha :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

ChristineL
2015-04-19 19:07
#2

När man är tillräckligt gammal för att kunna betala för det själv.

lollynonna
2015-04-19 19:10
#3

#1 Okej det låter ju rimligt:)

#2 Okej, om du ser ett ungt barn på stan med typ grönt hår,hade du tyckt det var ok? Inget illa menat,vill bara ha tydligare svar:) om man har råd att betala vid åtta års ålder te.x skulle du låta ditt barn göra det?:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

ChristineL
2015-04-19 19:14
#4

#3 - Vad andra gör bryr jag mig inte om, men mina barn skulle inte få färga vid 8 år, dom skulle inte heller ha råd med det.

Valkyrija
2015-04-19 19:15
#5

Jag är en person som tycker att varje människa ska få se ut precis som hen vill. Oavsett ålder. Jag kommer låta mina barn vara ganska fria på den punkten :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Scorpio97
2015-04-19 19:15
#6

Jag vet faktiskt inte om jag tycker det finns någon ålder för det. Det är ju inte permanent som exempelvis piercings eller tatueringar, hårfärg försvinner ju liksom förr eller senare. Tycker inte heller det har betydelse om det är en vanlig eller extremfärg. 

Om jag hade barn, så skulle jag låta honom/henne färga om han/hon vill det. Däremot tycker jag det låter rimligt att barnet i så fall ska betala själv, precis som #2 säger.


//Jessie

Annons:
lollynonna
2015-04-19 19:25
#7

#4 okej,det låter ju bra :)

#5 Ja det tycker jag med,lyllo dina barn😃

#6 Nej det är det ju inte. Men vad är det som vissa tycker är så hemskt med att färga håret? Får pierca mig hur mycket jag vill men inte färga håret,och det är ju lite underligt. Ja betala själv är väl en självklarhet:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

IceTee
2015-04-19 19:35
#8

Tycker faktiskt att det kvittar, men håller med om att barnet får betala själv (och helst hos frisör) dock gäller det nog bara toningar då de tvättas ur

Medarbetare på Skor iFokus

mikkan01
2015-04-19 21:26
#9

Kvittar egentligen så länge man förstår vad det innebär med att färga håret. Ångrar själv att jag började så tidigt som jag gjorde ~10-11 års ålder då jag var väldigt impulsiv när jag var yngre och totalförstörde mitt hår. Skäms lite när jag kollar tillbaka på bilder 😃

~mikkan

Trollan92
2015-04-20 00:50
#10

Det är 16 årsgräns på hårfärgning hos frisör. Jag håller vid de också. Tycker man ska ha växt till sig lite innan man börjar med starka grejer.

Upp till toppen
Annons: