Annons:
Etiketthårvård
Läst 763 ggr
[napulii]
2015-04-17 20:36

Borsta blött hår = mer friss?

Hej!

Jag har självlockigt hår och en ganska frissig hårkvalitet. Har läst mycket om att håret slits av att bli borstat när det är blött, att kvaliteten kan bli sämre osv. Så, **blir håret frissigare om man borstar när det är blött?
**Jag har alltid gjort det, men om det nu faktiskt skulle göra håret mer frissigt är det klart jag slutar (eller, om jag inte ser ut som ett troll då det torkar sen hehe. Risken finns men det är värt att pröva)!

Annons:
Vovisch nr2
2015-04-17 20:37
#1

Följer

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

VildaVittra
2015-04-17 20:42
#2

Jag borstar bara innan tvätt, aldrig efter. Då särar man inte på stråna i lockarna och det ser mer ordnat ut.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Scorpio97
2015-04-17 20:47
#3

Jag har inte märkt någon skillnad på mitt hår om jag borstar medan det är blött jämfört med att vänta tills det är helt torrt. Förutom att jag fått några små tovor om jag väntar tills det är helt torrt innan jag borstar.


//Jessie

IceTee
2015-04-17 21:15
#4

Det sliter ju på håret vilket kan göra det frissigt i alla fall!

Medarbetare på Skor iFokus

Trollan92
2015-04-17 23:04
#5

Håret är mer som "gummi" när de e blött fast de drar sig inte tillbaka. Därför ska man aldrig borsta ett blött hår… Isf med en jätte jätte gles kam! Bara ett tips!!!!

tlover
2015-04-18 08:43
#6

#5 Fast folk som har lockigt hår ska väl, ja kanske inte borsta men reda ut håret då det är blött vad jag förstår. Eller jag kan ha missförstått.

l'm back

Annons:
Trollan92
2015-04-18 09:04
#7

#6 Det ver jag inte så mycket om men man ska undvika att borsta i blött hår då blött hår är som gummi tyvärr :/ håret är väldigt skört när de e blött!

Zadeira
2015-04-19 20:01
#8

Jag gör som #2. Borstar innan dusch. När håret är blött (nytvättat) reder jag ut det med fingrarna om det är tovor. Lockarna blir helt klart snyggare då.

Borstar jag mitt hår när det är torrt löser lockarna upp sig och blir bara ett stort frissigt burr, och det är jobbigt. Det gör jag med andra ord sällan om det inte är för att jag ska sätta upp det i nån frisyr.

Marsvinsmamman
2015-04-19 20:45
#9

Jag har också självlockigt hår, och bäst blir det om jag kammar igenom det med glestandad kam eller piggborste när balsamet är i håret. Sedan sköljer jag och handdukstorkar och låter håret självtorka utan att dra i det. Skulle jag borsta eller kamma efter det är handdukstorkat skulle det bli ett enda frissigt burr.

Upp till toppen
Annons: