Annons:
Etiketthårprojekt
Läst 1590 ggr
Corneliaae
2015-04-13 20:09

Få håret att växa snabbare?

Jag har nyss börjat med Balsammetoden, eller jag har endast tvättat det 2 gånger med bara Balsam, jag upplever inga problem. Jag har kort hår till axlarna lite slitet. Jag tänkte kolla om ni har tips på att få håret att växa snabbare? 

och om ni vet något sätt, har ni för och efterbilder?

Annons:
Scorpio97
2015-04-13 20:14
#1

Massera hårbotten. Eftersom man masserar hårbotten en del när man håller på med BM, så brukar det växa snabbare när man hållt på ett tag. Men man kan även göra det fler gånger under dagen, exempelvis när man sitter och tittar TV.


//Jessie

Grodan
2015-04-13 20:17
#2

Jag tycker att mitt hår börjat växa rätt bra nu sedan jag börjat äta mer rawfood (äter för övrigt väldigt nyttigt), toppar håret var tredje månad samt masserar hårbotten hårt och noga när jag tvättar håret…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

tlover
2015-04-14 11:22
#3

man kan också få håret långt snabbare om man tar hand om håret så att man inte behöver toppa det tex använda snälla hårprodukter om man använder sånt alls, inte använda värme, inte använda hårklämmor och liknande, i alla fall om dom har en "kant" som kan skava, använda bra kammar/borstar (inte såna i plast, dom har alltid en gjuten kant som skaver) etc

och toppa inte håret i onödan men klipp bort det som är skadat men det kan man göra med tex S&D istället för att toppa.

l'm back

IceTee
2015-04-15 15:42
#4

Jag vill också ha lite tips! Har ett ställe vid pannan där håret är så himla glest och kort! Har börjat med att i alla fall massera det, men hur länge ska jag massera det varje dag för att faktiskt få resultat? Använder f.ö. inte några icke godkända ämnen men tvättar med ett sulfatfritt schampo

Medarbetare på Skor iFokus

Scorpio97
2015-04-15 15:54
#5

#5 Ca fem-tio minuter är vad jag har hört. Man masserar för att få igång blodcirkulationen. När det kommer igång, så blir huden/hårbotten på det stället väldigt varm, så man brukar märka det. Men det skadar ju såklart inte att fortsätta massera ändå (: Jag brukar bara massera tills det blir varmt, annars tar det för lång tid för mig att massera hela hårbotten.
Om man har väldigt glest hår på ett ställe kan det bero på att något sliter just där.


//Jessie

tlover
2015-04-15 16:00
#6

#5 "Om man har väldigt glest hår på ett ställe kan det bero på att något sliter just där"

Tänkte lägga till att eventuellt så kan det vara så att man har en för stram frisyr också beroende på var det sitter.

l'm back

Annons:
IceTee
2015-04-15 16:06
#7

Tror det handlar om att det faktiskt mest är tunt hår där av sig självt! Därför vill jag försöka få håret lite längre i alla fall, så det inte blir lika tydligt (kan ju "kamma över" det håret i så fall) Är strax över tinningen mot pannan liksom

Medarbetare på Skor iFokus

Grodan
2015-04-15 23:46
#8

Glömde en viktig sak, jag äter ett bra Magnesiumkosttillskott och  efter jag började med det har jag sett att håret börjat växa bra.

Det har säkert inte med Magnesium i sig att göra utan hela balansen av vitaminer och mineraler i min kropp. Den är och har varit knas i många år, men nu börjar det bli bättre och det syns lite på håret. Glest och tunnt är det dock, men jag har ju hypo så det får jag leva med..


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: