Annons:
Etikettfrisörer
Läst 962 ggr
taylor__lambert
2015-03-31 14:56

Trist när en fd bra salong blir dålig. ny salong?

Det finns en salong som jag har gått till väldigt länge, i säkert 5-7 år nu, och dom har alltid varit bra, minns när dom tog 120:- för att få håret mitt klippt och det gjordes på ett super bra sätt att jag alltid vart nöjd. Men så kommer det där när priserna höjs och personalen byts ut och redskap byts ut.

Det är så synd tycker jag, för ett eller två tre år sedan kostade det ca 300:- att få mitt hår klippt där, nu var priserna 270:-, blir helt knäpp på när det ändras hela tiden men det är det ju många salonger som gör. Märkte direkt att personalen var utbytt, en tjej som jobbade där sist som jag vet var gravid då jobbade inte kvar, suck, hon var verkligen super på just mitt hår.

Mannen som klippte mig använde en väldigt dålig borste enligt mig, jag använder tangle teezer till mitt hår för att det funkar bäst, men detta var väl en vanlig borste, nu är jag inte så håröm längre men hade det varit förr hade jag nog skrikigt. Och han klippte inte direkt så bra… men jag är väl nöjd. Det värsta var nog dock fönen, jag vette katten vad det är för fön dom skaffat men den blåser ut ånga och det gjorde så satans ont, är fortfarande lite öm och jag klippte mig för ca 2 timmar sedan. Inte kunde han fixa så att håret såg bra ut utan borstade allting bakåt och gav det för mycket volym fast jag sa hur jag ville ha det, snebena så det fick han ju rätta till. Och så sa han att det var trassligt hår, när han klippt det och att jag skulle ha massa preparat i håret för att det skulle bli "bra", öh nej, det kallas för tjockt hår.

Nej, kommer inte gå tillbaka dit någe mer, det är så synd för salongen var verkligen bra förr, den ligger bra till också, men nu så har den blivit sämre, känner att jag har svårt att hitta en bra salong även fast jag bor i stora Stockholm. Skulle klippa topparna, visst visste jag att dom var långa men trodde inte att det var så farligt, gick från att ha håret under skulderbladen till över skulderbladen. Suck, nu får jag ju vänta tills det växer mera!

Någon som kan tipsa om en bra salong i Stockholm?

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Surpan
2015-03-31 16:43
#1

Usch, ja det är många som har problem med att hitta bra frisörer. Jag såg att du bodde i Enskede, får man fråga vart i Enskede? 🙂 Jag har en frisör jag gått till två gånger nu, som ligger i Högdalen. Salongen heter U and Me, och de är supertrevliga där. Kommer man på fredagar/eftermiddagarna så får man lite vin att dricka på behandlingen. På dagtid bjuder de på kaffe och lite mörk choklad. 

De lyssnar jättebra. Jag var där för färgning, och när jag sa att jag hade håret på utväxt men skulle kunna behöva en liten uppfräschning så klippte de mindre än en cm. 🙂 De är inte heller rädda för att verkligen göra det kunden ber om, jag brukar ha svårt att få frisörerna att klippa upp mitt hår tillräckligt (jag gillar väldigt uppklippt hår) eller att färga håret tillräckligt rött, men där så gör dom verkligen som man ber om. 🙂 Rekommenderas.

/Surpan

taylor__lambert
2015-03-31 17:13
#2

#1 Bor i tallkrogen, har bott i högdalen men aldrig hört om dom, eller så har jag bara varit blind! hahah. Vad tar dom för långt resp kort hår? :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Surpan
2015-03-31 19:09
#3

#2 vad trevligt, där är jag uppvuxen! ;) de är relativt nya, har funnits där i ett år kanske. Jag är inte helt hundra på priserna. Men kika på deras hemsida. :) http://www.uandmestockholm.se/

/Surpan

taylor__lambert
2015-03-31 20:02
#4

#3 ja det kanske är därför, flyttade därifrån för 4½ år sedan :p åker bara dit pga CRT hahah, ska absolut kollas, tack!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Upp till toppen
Annons: