Annons:
Etikettövrigt
Läst 790 ggr
The Beastman
3/24/15, 10:30 PM

Skäggväxten beter sig skumt?

Tja! ja har nyligen börjat få skäggväxt just nu har ja väl en 15-20  stycken mörka och halvgrova/grova strån… å jag har börjat raka mig men nu har ja märkt att vissa strån beter sig skumt! 🤔

Förut var det det grövsta som växte fortast men ja raka mig för ett par dar sedan( min skäggväxt växer ju långsamt men det e ju troligtvis för att den har börjat växa) Men nu e det dom andra som växer fortare! Jag e rädd att detta strå inte växer ut igen endast för att jag råkat raka mig fel elr något!

E detta ovanligt?

Jag e  rätt så orolig, gillar ju min begynnande skäggväxt 🤪

Annons:
Zepp
3/24/15, 10:50 PM
#1

De växer ut.. jag lovar!

Och du kommer tids nog få kraftigare skäggväxt.. och bli himla le åt det oxå!

De växer oavsett om du rakar dig eller ej, de du ser är de som är mörkast/kraftigast.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

The Beastman
3/24/15, 11:17 PM
#2

Ah! Ok då vet jag 😃

haha,  Gillar såklart min nya ansiktsbehåring….dock e det jobbigt när det växer så olika… vet inte hur man ska raka sig då xD

Zepp
3/24/15, 11:25 PM
#3

Jag är 59 och har ojämn skäggväxt, vissa har det, så är det bara.

Dessutom är jag rödlätt så jag får alldrig något kraftigt fint skägg.

Skägget är tillomed färglösare än håret.

Raka bort fjunen, de ser bara löjliga ut.

Jag får långa tunna färglösa strån på halsen, ser f*n inte klokt ut.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Surpan
3/25/15, 10:49 AM
#4

Skägg beteer sig skumt, det är inte bara ditt! 🙂 Det tillhör vanligheten att hårstråna växer olika fort, är olika tjocka och har olika färg. Allt är i sin ordning! Du rakar dig bara när det känns som att du behöver det.

Jag vet inte hur gammal du är men skäggväxten ändras och utvecklas hela vägen till vuxen ålder.

/Surpan

Upp till toppen
Annons: