Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1256 ggr
Roonja
2015-03-23 12:43

Rött hår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tonade mitt hår rött i December, alltså för snart 4 månader sedan. Det försvinner aldrig haha. Finns det något jag kan göra för att snabba på så jag får tillbaka min naturliga färg? Det var ju ändå bara toning. Silverschampoo?

Annons:
Surpan
2015-03-23 12:51
#1

Oj, det kan bli svårt.. Jag har färgat håret en miljon gånger rött, och min erfarenhet med både toningar och färg är att det intensiva pigmentetn går snabbt ur, men det där lilla sista är typ omöjligt att gå ur. 

När du säger toning, är det en två komponentstoning, enkomponentstoning eller en pigmentinpackning i stil med Manicpanic eller Revlons färgbomb du menar då?

Har du använt en sån tvåkomponentstoning man köper i affären, alltså två vätskor du blandar och sen applicerar i håret, då kommer det bli riktigt svårt att få ur allt. På vissa bara rinner färgen av, men då skulle du sett det vid det här laget.

Det du kan göra är att neutralisera färgen med blå/gröna pigment. Använd inte silverschampoo, då är risken du får lila hår, silver schampoo är gjort för att neutralisera gula toner då det är lila. 🙂

/Surpan

[Sthlmshundarna]
2015-03-23 12:56
#2

Rött är väldigt svårt att få ur, vet inte vilken toning du använt, men directions röda är lätta att få ur om du funderar på att färga rött igen. Du får nog bleka ur det där!

Tjohalia83
2015-03-23 12:56
#3

Färger som heter något med ask- (t.ex. askblond) innehåller gröna pigment och kan fungera för att neutralisera det röda. Grön + röd = brunt.

Roonja
2015-03-23 13:07
#4

Tack för alla svaren. Håret blev så slitet när jag tonade så kan tyvärr inte bleka det för då måste jag klippa av mycket av håret och jag har till mitten av rumpan så det vill jag inte göra. :( 

#1 Jag använde schwarzkopf country, alltså tvåkomonentstoning. Jag har använt silverschampoo en gång. Det lyste bara rödare haha. Finns det olika alternativ att neutralisera med gröna toner?

Surpan
2015-03-23 13:22
#5

#4 Hm.. Du skulle ju kunna köpa en typ directionstoning i någon grön färg och blanda ut med en massa Balsam och låta sitta ett par minuter. Det kan funka.

/Surpan

Roonja
2015-03-23 13:49
#6

#5 heheh okej tack! Man mår hoppas att man inte får grönt hår då! X) Sliter det mycket på håret?

Annons:
Afturelding
2015-03-23 13:51
#7

Jag skulle ha blandat en av directions gröna Färger med ett Balsam och använda som inpackning, för att på så vis få bort lite av det röda i taget (så att det inte blir grönt). Det sliter inte på håret alls.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Surpan
2015-03-23 13:53
#8

#6 Ingenting 🙂 En sån burk kostar ca 60 kr, och du kommer bara behöva jättelite, så ta lite i taget så det inte blir grönt. 

 Ta lite grann, blanda ut med Balsam, ha i håret i typ en minut, skölj ur. Ser du ingen skillnad så ta lite till och ha i två minuter, osv. 🙂

Ser det ut som på bilden? För i så fall kommer du behöva typ en blå-grön skulle jag tro, eftersom det är lite orange-rött nu.

/Surpan

Roonja
2015-03-23 16:20
#9

Tack ni två, ska göra det! :) Kan man köpa det i en vanlig affär? Vad heter det? :) Så jag kan säga till min mamma att ta hem det haha. 

Nja, alltså mitt hår är rött brunt mera, inte orange, fast det är mitt hår på bilden. Men funkar blå grön bäst alltså? :)

[Sthlmshundarna]
2015-03-23 16:22
#10

#9 Finns i de flesta alternativa klädaffärer, i Stockholm finns den på shock, punkt shop och blue fox :)

Roonja
2015-03-23 16:37
#11

Okej, bor i en rätt liten stad. Kan den finnas på ICA, Willys, h&m?

[Sthlmshundarna]
2015-03-23 16:38
#12

#11 nej tyvärr kan inte tänka mig det…går att köpa online annars :) shock.se

IceTee
2015-03-23 16:39
#13

#11 nej, det lär det inte göra, men du kan beställa från internet 👍

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Afturelding
2015-03-23 17:01
#16

Har du rödbrunt hår nu så tror jag spring green blir bra!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: