Annons:
Etiketthårvård
Läst 5038 ggr
Fridaaaa
2015-03-04 17:17

Hårvårdsprodukter som är icke djurtestade

Någon som vet en svensk lista på det?
Eller vet vilka i matbutikerna som inte är djurtestade?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Sagolikt
2015-03-04 17:22
#1

Djurens rätt har en lista. Den finns som app också och heter Sminksmart (det är inte bara make up utan även hårprodukter)

Fridaaaa
2015-03-04 17:24
#2

#1 Hittade ingen på deras hemsida, kollat där men letat och letat :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sagolikt
2015-03-04 17:27
#3

Längst ner på sidan. Du kan filtrera efter område, t ex hårvård. Annars är appen bra! http://www.djurensratt.se/icke-djurtestat

Fridaaaa
2015-03-04 17:29
#5

#4 Tack men har ingen nytta av appen tack ändå 🙂
Kollade länken nu till djurens rätt, men var knappt några märken alls på hårvård och vet att det finns betydligt fler än dem :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Skogsraah
2015-03-04 17:38
#6

Märken jag kommer att tänka på bara såhär är Faith in Nature, Desert Essence, många av LUSH's produkter, The Body Shops produkter, Naked-serien som finns på apoteket, Oliv-serien, Urtekram, Dr Organic, Jessicurls produkter, Garant Såklart som finns på Willys, Eldorado och Maria Nila 🙂

Många ovanstående finns i "green corner" på vårt Coop. Vet inte om det är så på andra. Annars vet jag att många av Coop X-tras hårvårdsprodukter och ICA's egna ska vara ok.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Fridaaaa
2015-03-04 17:43
#7

#6 Vi har inte Coop 😕 Testat Coop x-tras och garants men skit till mitt hår 😕 Får kolla upp den som finns på apoteket. Vet du vart man kan köpa dem andra? Och priser? (sitter vid mobilen så supersegt att söka)

Edit kollade på apotekets sida men fann bara björn axén och Apolivia?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Leritza
2015-03-04 17:46
#8

urtekrams produkter ska inte vara djurtestade vad jag vet. Och finns på en del matvarubutiker.

Fridaaaa
2015-03-04 17:47
#9

#8 Aldrig sett eller hört talas om. Vilka matbutiker finns den?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Skogsraah
2015-03-04 17:48
#10

#7 Jaha okej, trist :/ Andra affärer kan kanske ha av deras utbud också, men inte här i Piteå i alla fall. 

Naked-serien på Apoteket Hjärtat har jag hört jättemycket bra om! Ska köpa ett Balsam därifrån snart. Tror dock bara att de har den serien på just Apoteket Hjärtat, men det kanske ni har i närheten? 🙂 Oliv-serien brukar finnas på Åhléns har jag för mig.

Annars finns en del på lyko.se , eleven.se , jordklok.se och kissedbyeco.se bl.a.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Leritza
2015-03-04 17:48
#11

Har sett på både coop och ica, eventullet även på hemköp (minns int då jag sällan handlar där)

Fridaaaa
2015-03-04 17:51
#12

#11 Har inte coop som sagt 😕 Inget hemköp heller, aldrig sett på Maxi men kan kolla igen, kan ju ha missat.

#10 Nej det apoteket har vi inte 😕 Har flera olika men inte just hjärtat 😕 Osis.
Ska kolla in dem sidorna,tack 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Leritza
2015-03-04 17:55
#13

#12 Maxi här istan har men utbudet skilljer ju sig. Kan ju hända att de finns i andra butiker som inte jag har så stor koll på

Annons:
Fridaaaa
2015-03-04 18:02
#14

#13Ja det gör ju det men vårt maxi har ökat mycket mer med ekologisk så kan ju vara så att de tagit in det, ska kolla upp det i alla fall 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Skogsraah
2015-03-04 18:06
#15

#12 Jag är dock inte helt hundra ifall det bara finns på Apoteket Hjärtat. Så du hade ju kunnat kolla 🙂 Annars vet jag att Naked-serien går att beställa från lyko!

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Fridaaaa
2015-03-04 18:11
#16

#15 Kan alltid kika inom och kolla på de som finns i stan, har tre olika apoteksvarianter så kanske finns på någon av dem om jag har tur 😉
Men såg att eleven.se hade flera ekologiska och då icke djurtestade 👍 Kanske beställer där om jag inte hittar på apoteket, tack 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Skogsraah
2015-03-04 18:11
#17

#16 Vad bra! Jo jag hittade en lista på eleven med deras produkter som var ok. Så det är nog bara att välja och vraka 😉Ingen orsak

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Fridaaaa
2015-03-04 18:14
#18

#17 Ja precis 🙂 Hoppas jag hittar något som fungerar till mitt hår 😃

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Surpan
2015-03-06 10:45
#19

Tipsar om DermOrganic som är veganskt och cruelty free. 🙂 Finns på lyko.se.

/Surpan

FemFem
2017-03-09 01:54
#20

#6 Är det inte så att Body Shop ägs av L'Oréal som testar på djur? Isf borde man ju  stödja djurtester om man köper från Body Shop, även om inte just de testar på djur.

Annons:
[Tuulikki]
2017-03-10 13:57
#21

Om du hittar något intressant som ska finnas på apotek men inte dina lokala så kanske det finns på Apotea.se? Gratis frakt där och man kan dessutom köpa "vanlig" medicin och till och med ta ut receptbelagd, supersmidigt.👍

Annars tycker jag om Forever Livings Schampo, men det finns inte i matbutik utan det får man köpa av personer som säljer produkter från det märket.

Upp till toppen
Annons: