Annons:
Etiketthårvård
Läst 1361 ggr
Skogsraah
3/3/15, 3:10 AM

Ni som använder kokosolja

Försökte googla mig fram men hittade inte så bra. Med era kokosoljeburkar, blir oljan flytande i burken efter ett tag? Jag har haft min burk i en månad ungefär och använt den fyra gånger till håret. Förvarar i skafferi som man ska. De första tre gångerna har den varit ganska fast i burken men blivit till Olja i mina händer. Nu är den helt rinnig och "oljig" redan i burken.

Ska det vara så?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
VildaVittra
3/3/15, 3:19 AM
#1

Det är varmare nu än när du köpte den. Kokosolja blir flytande vid runt 24  grader.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Sabina]
3/3/15, 3:37 AM
#2

Ja, den största delen av kokosoljan är fast men "flyter" lite i burken🙂

Edit: det ska nog vara så. Jag tror VildaVittra är inne på rätt spår

Skogsraah
3/3/15, 3:54 AM
#3

Okej, vad bra!

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Surpan
3/3/15, 8:42 AM
#4

Min burk varierar mellan fast och flytande, jag för över oljan till en plastburk som jag har i badrummet, har jag till exempel haft torktumlaren på så blir den flytande. 🙂

/Surpan

TatsuOni
3/3/15, 9:22 AM
#5

Min är fast på vintern då lägenheten är ganska kall och flytande på sommaren när det är varmt🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

ebbamedruby
3/4/15, 12:04 AM
#6

Har hänt mig, gillar inte konsistensen på flytande Olja men har bara stoppat den i kylen och förvarat den där i några veckor. Har gjort det med samma burk flera gånger och den funkar fortfarande galant :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: