Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 511 ggr
IceTee
3/2/15, 9:37 PM

Tvätta ur silikoner efter färgning?

Måste färga håret snart (börjar se löjligt ut nu…) men den enda färgen jag har innehållet Silikoner, så jag tänkte att jag tvättar med ett silikonfritt sls-schampo för att bli av med det helt enkelt sen! Men ska jag göra det direkt eller kan jag lika gärna vänta till nästa tvätt? Och kan jag ha min vanliga inpackning efter färgningen istället för den som kommer med eller kommer den inte bli lika bra pga silikonerna i färgen?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Nelley
3/2/15, 9:42 PM
#1

Jag tycker du kan tvätta det samtidigt som du tvättar ut färgen och också ta din egna inpackning, och få det allt gjort liksom.😉Men tycker heller det inte skulle skada att ha i det i några dar, så gör det som känns bäst!👍🌈

Wony
3/2/15, 9:44 PM
#2

Jag har gjort lite olika beroende på vad jag känt för. Nu kör jag ju med Henna så jag slipper Silikoner, men jag tyckte det var enklast att tvätta ur med mitt sistaschampo efter färgningen, man var ju liksom redan i duschen då så jag tyckte det var lika bra.

och jag brukade slänga medföljande inpackning, och köra på mitt eget. Upplevde aldrig något problem.

IceTee
3/2/15, 10:02 PM
#3

Då tvättar jag ur det när jag sköljer ur färgen och sen har jag i min vanliga inpackning Tack för hjälpen!

Medarbetare på Skor iFokus

iidae
3/3/15, 5:50 AM
#4

Jag kör själv inte med BM, men ja sköljer alltid ut hårfärgen och shampoonerar för att få bort all färg från håret så det inte ligger kvar något och kliar eller hårfärg som ligger som en hinna kvar över håret :)

IceTee
3/3/15, 12:42 PM
#5

Läste hur man skulle göra med färgen idag (ifall håret skulle vara rent eller smutsigt) och tydligen ska man schamponera efter och sen ha i inpackning (de säger ju den medföljande, men jag tar min egen), vad smidigt det blev för mig!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: