Annons:
Etiketthårvård
Läst 1453 ggr
Superwholocked
2/26/15, 9:33 PM

Kluvna hårtoppar

Jag har fått lov och klippa mig 2 gånger den senaste måndaden för att få bort alla slitna hårtoppar och jag undrar vad mitt hår blir så slitet av. Jag började med Balsammetoden för ett tag sen och innan det använde jag nästan aldrig shampoo. Jag använder aldrig värme på mitt hår och har "bra" hårsnoddar (utan metall).  Innan har jag aldrig haft en Kluven hårtopp, utan det började komma efter nyår. Vad kan det bero på?

Annons:
Nelley
2/26/15, 10:17 PM
#1

Det kanske bara var ditt "riktiga hår" när du inte använde Balsam med Silikoner.😉🤔

Surpan
2/27/15, 9:10 AM
#2

Det kan ha med vädret att göra, mitt hår är hemskt på vintern. Har du färgat håret?

/Surpan

tlover
2/27/15, 10:55 AM
#3

Har du mössa? det är ju inte bara värme som sliter på håret utan också kyla.

Har du haft förändringar i kosten eller en extra stressig period (då håret som är kluvet växte ut) eller liknande?

l'm back

Superwholocked
2/28/15, 11:37 AM
#4

#2 Ja, jag färgade håret innan jul:)

#3 Jag har en mössa, men den sitter inte så bra:/ Ingen förändring i kosten men är nästan alltid stressad så det kan bero på det:)

Att kyla sliter på håret visste jag inte, det kan säkert vara en av orsakerna eftersom det är väldigt kallt här i norrland:) Tack för alla svar!

tlover
2/28/15, 4:15 PM
#5

#4 Den dåliga kosten gäller när det håret växte ut, så har du tex 24 cm långt hår och det växer i en takt av 2 cm/månad så ska du tänka på hur du åt och stressade för ett år sen.

l'm back

Trollan92
2/28/15, 4:34 PM
#6

Gnuggar du handduken i håret efter du duschat, sover med utsäppt hår? Ofta utsläppt hår? Sånt påverkar också! :)

Annons:
Superwholocked
3/1/15, 8:44 AM
#7

#5 Jag gick ut nian förra året och hade en väldigt stressig period då jag mådde väldigt dåligt, så det är nog en av orsakerna:) 

#6Jag lindar in håret i en handuk ibland men försöker att inte göra det då jag har läst att det är skadligt för håret. Jag brukar ofta sova med utsläppt hår eftersom att jag duschar just innan jag går och lägger mig och om jag t.ex. flätar håret så är det fortfarande blött på morgonen. Men dom kvällar håret har torkat helt innan jag ska sova så brukar jag fläta det:) Jag försöker sätta upp håret så ofta jag kan men tycker inte om att ha uppsatt på skolan men har alltid i boll/hästsvans när jag kommer hem:)

Upp till toppen
Annons: