Annons:
Etikettfrisörer
Läst 2675 ggr
[134643]
2/25/15, 5:23 PM

Ska det vara så?

Det här låter säkert jättedumt, men jag är lite nojig med mitt hår och är mån om dess hälsa haha :3 Idag var jag hos en ny frisör jag aldrig vart hos tidigare för att kolla ifall de trodde att de kunde göra mig blond (är blåhårig nu). Frisören sa att hon ville testa i en slinga först för att se hur håret skulle reagera. Så jag satte mig i stolen, hon tar fram en slinga ur mitt hår och säger att hon tänker testa på den. Sen klipper hon av den. Jag höll ju på att dö haha, jag trodde såklart att hon tänkte testa på en slinga som satt i mitt hår? Är det jag som är onödigt orolig eller är det här faktiskt konstigt?

Annons:
[JeanetteK]
2/25/15, 5:24 PM
#1

Men oj, jag tycker det låter jättekonstigt! Så kan hon ju inte göra! 😮

Surpan
2/25/15, 5:28 PM
#2

Men gud det låter ju jätteskumt. Varför skulle man behöva klippa av den?

Hade ni kommit överens om att klippa av den innan?

/Surpan

taylor__lambert
2/25/15, 5:37 PM
#3

Hade det vart jag….
Jag skulle dööööööö, det är ju mitt hår!😭 Fan jag skulle bli skit pisst off för det blir ju mindre hår där hon klippt! 😮

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[134643]
2/25/15, 5:45 PM
#4

#1 Vad skönt att det inte bara var jag som reagerade! #2 Nej, vi hade inte kommit överens om det. Eller det var väl ett missförstånd antar jag. Jag hade inte ens en tanke på att hon skulle klippa av det, hon sa bara att hon ville testa på en slinga först. #3 Jag känner lite detsamma faktiskt! Tur för henne att jag i alla fall har uppklipt hår haha. Åhh, nu vet jag inte om jag vill gå tillbaks dit alls faktiskt D:

Surpan
2/25/15, 5:58 PM
#5

#4 Har ni inte uttryckligen pratat om att klippa håret så är det ett övergrepp. Ring och förklara läget för dom och ifrågasätt. Du betalade ingenting antar jag?

/Surpan

[134643]
2/25/15, 6:17 PM
#6

#5 Jag betalade ingenting :) Är något konflikträdd haha, jag orkar inte riktigt med en konfrontation eller så. Funderar på att gå dit imorgon och kolla på mitt hår, är ändå lite nyfiken över hur det gick, och sen säga att jag har ångrat mig/ska tänka på det.

Annons:
Blanksteg
2/25/15, 6:43 PM
#7

Kanske var så att hon är så van med det att hon den gången råkade glömma bort den "detaljen" att fråga först och kanske inte tänkte på att du inte förstod att hon tänkte klippa av slingan. Men fel av henne, helt klart.

[134643]
2/25/15, 7:00 PM
#8

#7 Så var det säkert. Jag undrade nog mest om det är vanligt att frisörer klipper av håret för att göra ett slingtest, det var det jag blev förvånad över. Missförstånd kan såklart ske, oavsett frisör!

Trollan92
2/25/15, 8:02 PM
#9

Det låter ju helt knas! Frågade du henne varför hon gjorde så? Det låter som en oproffsig frisör! :s

[134643]
2/25/15, 8:27 PM
#10

#9 Nej det gjorde jag inte. Som sagt, konflikträdd haha. Helt ärligt så tror jag att det var för att spara tid :/

[pusselbit]
2/25/15, 10:10 PM
#11

Det lät jättekonstigt, jag blev typ chockad när jag läste det. hur stor var slingan ungefär?

Trollan92
2/25/15, 10:34 PM
#12

#10 Vadå spara tid? :o

[134643]
2/25/15, 10:37 PM
#13

#11 Typ en cm bred tror jag, kanske halva mitt hårs längd. Blev en rätt rejäl slinga ändå, kunde lätt flätat det till ett armband som jag gjorde med min hästs tagel ;) #12 Hon hade en massa kunder som satt och väntade, så jag tänker att hon kanske helt enkelt tog en slinga av mitt hår så att hon kunde testa när det passade henne bättre. Men jag vet såklart inte, hon kanske faktiskt tyckte att det var det bästa för mig och mitt hår..

Annons:
[pusselbit]
2/25/15, 11:47 PM
#14

#13. Haha så du har en bit avklippt hår nu som sticker ut från resten av frisyren? Så där kan man ju inte göra mot en kund, det var bara jättekonstigt och elakt:/

När en frisör färgade mitt hår fult gick jag tillbaka och sa att det såg konstigt ut. För det gjorde det! Tyckte inte det kändes jobbigt eftersom jag visste att jag hade rätt.. Jag tycker du skulle ha sagt till!

[134643]
2/26/15, 8:13 AM
#15

#14 det syns inte riktigt då jag har uppklippt hår :3 Får se om jag vägar mig dit idag! Tack så hemskt mycket för alla svar! Himla skönt att det inte bara var jag som tyckte att det var konstigt. Jag har bestämt mig för att inte låta henne röra mitt hår igen I alla fall! :)

Upp till toppen
Annons: