Annons:
Etikettnopoo
Läst 1304 ggr
Surpan
2/25/15, 9:37 AM

Ricinolja

Hej!

Jag skulle köpa mer Olja igår för jag hade bara kokosolja hemma, och tänkte att jag skulle pröva ricinoljan denna gång. När jag hällde ut lite i handen så chockades jag över hur tjock den är! Den är ju tjockare än olivolja! Jag vet att vissa blandar ut den, men hur gör man då? Blandar man den i händerna bara eller i ett kärl?

Andra tips med ricinoljan? Har ni den som inpackning?

/Surpan

Annons:
mikkan01
2/25/15, 9:43 AM
#1

Jag blandar ut den i en skål eller något med någon annan Olja, ibland med äppelcidervinäger. Blandar jag med Olja brukar jag värma den i micron i 10-15sek också. Använder som inpackning och brukar undvika hårbotten då min hårbotten brukar bli kaos ifall jag får ricinoljan där, mitt hår annars älskar ricinolja bara det får sitta i ett tag. 🙂

~mikkan

Surpan
2/25/15, 9:52 AM
#2

Låter lovande, vilken effekt får du av att ha äppelcidervinäger i? Elle rär det bara för konsistensen?

/Surpan

mikkan01
2/25/15, 4:48 PM
#3

Finns många bra anledningar till att ha i äppelcidervinäger, dels använder jag det för att håret blir väldigt lätt att hantera, det blir mjukt och fint. Det balanserar PH-värdet i håret (vatten har ju inte samma PH-värde som håret och därför är det bra att skölja med något surt i slutet av varje dusch också). Tycker själv och har sett andra säga detsamma: man tappar mindre hår av det, samt. motverkar det Mjäll
Det är bra mot kliande hårbotten som jag har en tendens att få, sen funkar den lite som en naturlig fuktbindare. Hjälper mot friss och är perfekt för att förhindra build-up. 

Jag älskar äppelcidervinäger och har det i lite allt möjligt 😃 finns ingen anledning att inte använda det enligt mig… men ja, det är bra för konsistensen också, enklare att fördela i håret!

~mikkan

Surpan
2/26/15, 4:03 PM
#4

#3 Låter perfa, ska nog blanda ut det med lite äppelcidervinäger och testa!

/Surpan

MoaHermansson
2/26/15, 4:23 PM
#5

Jag har hört att man kan ha ricinolja till ögonfransarna också.


Officielle
2/26/15, 5:16 PM
#6

Jag brukade blanda den med mandelolja när jag använde det. 

Måste tillägga att det funkade bäst för mig att använda ricinolja i håret cirka 2 ggr/veckan i ungefär 2 månader och sedan ta en paus från det i typ 1-2 månader. Sedan börjar jag med oljan igen. Tycker att mitt hår mår bäst så, och att det ger mer effekt när jag använder det i perioder än när man använder det jämt.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: