Annons:
Etiketthårvård
Läst 1154 ggr
Skogsraah
1/30/15, 1:17 AM

Frågor kring arganolja

Jag köpte en flaska ren arganolja från iHerb för ett tag sedan. Här har ni all info ni behöver veta om den. http://www.iherb.com/Acure-Organics-Moroccan-Argan-Oil-Treatment-All-Skin-Types-1-fl-oz-30-ml/36391

Idag provade jag den till håret för första gången, och jag står knappt ut med lukten… Är det så med de flesta arganoljorna? Tänkte börja använda detta som leave in, men det kommer jag nog inte klara av. Inte kul att gå runt och lukta konstigt i håret hela dagarna.

Dessutom tyckte jag när jag satte i det i håret att det missfärgade mitt hår lite… Jag har vitt/silvrigt hår och med arganoljan i var det ungefär som att sätta olivolja i det, missfärgas lätt. Har jag inbillat mig massor av saker nu eller har ni liknande erfarenheter? Tacksam för svar 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Words
1/30/15, 7:34 AM
#1

Jag tycker också att arganolja luktar lite skumt. Det jag har gjort är att droppa i lite eterisk Olja så det luktar lite bättre. När man har ljust hår är det lätt att oljor "med färg" (olivolja, avokadoolja osv) kan färga av sig på håret. Så det är inte inbillning från din sida, jag och många andra upplever det också.

Skogsraah
1/30/15, 2:10 PM
#2

#1 Okej, då är jag inte ensam om det. Är det dumt då att fortsätta med en sån Olja om jag ser att det färgar av sig? Vill verkligen inte ha gula nyanser, varma toner. Får kanske hitta ett annat användningsområde för den oljan.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Surpan
1/30/15, 2:14 PM
#3

Jag har använt denna från life. Den luktar lite skumt men inte oöverkomligt. 🙂 Gällande färgen kan jag inte säga nått dock, eftersom jag har mörkt hår.

/Surpan

nlinds
1/30/15, 9:47 PM
#4

jag köpte denna från lyko, den luktar fantastiskt gott och ett pump räcker gott och väl till medel långt hår, den är väldigt dryg.jag vet dock inte om den missfärgar ljust hår eftersom jag har mörkt själv. men annars är jag sjukt nöjd med den.🙂

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Upp till toppen
Annons: