Annons:
Etikettfrisyrer
Läst 1905 ggr
kanin och häst
1/26/15, 1:52 PM

Träningsfrisyrer?

Hejsan, jag behöver tips på bra frisyrer/uppsättningar som är skonsamma för håret och funkar på en träning med massor av hopp och andra vilda saker. Det kanske hjälper att jag säger att håret är ner till början av rumpan. :) Så spamma mig. Vill gärna ha svar snabbt då Det är träning om 2 timmar.

Ett liv utan djur är inte värt att leva

Annons:
Surpan
1/26/15, 2:16 PM
#1

Jag tränar väldigt intensivt med mycket moment där jag måste hoppa, snurra och hänga upp och ner. Jag har dessoutom ett medel på händerna vilket gör att jag inte kan dra händerna genom håret då jag använder mig av Balsammetoden. Det som nästan fungerar för mig är en tofs-fläta-tofs och en hästsvans man sen tar en annan tofs och gör en dubbelvikt hästsvans av. Fungerar inte inbakad fläta då kanske?

/Surpan

[Outlawly]
1/26/15, 7:51 PM
#2

Jag brukar ha inbakad fläta eller en fläta på var sida. Det är skönt att ha håret på ett ställe och man kan lägga sig på rygg utan att något sticker en i huvudet :)

askan
1/27/15, 9:01 AM
#3

Jag tränar gymnastik och har än så länge inte hittat något annat än stenhård hästsvans som sitter kvar. :( Många andra tränar i inbakad fläta men mitt hår är lite för uppklippt och kort och glider bara ur till slut.

tlover
1/27/15, 10:39 AM
#4

här är en bild på fastsydd milkmaid braids. Mitt hår går ner till just nedanför rumpan så det funkar till långt hår.

Jag har ju ganska långt hår och vill jag att håret ska sitta bra och inte vara ivägen så syr jag fast milk maid braids. Det kommer nog att funka på karaten också (så får man inte ha hårnålar el liknande).

Annars kan man göra en in/utbakad fläta med en nautilus bun för själva flätan.

l'm back

kanin och häst
1/27/15, 7:20 PM
#5

Okej, alla verkar vara jättebra, får se vilken som passar mig! :) #4 hur gör man?(ska söka på youtube nu, denna frisyr är ju snygg också!)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

tlover
1/28/15, 10:20 AM
#6

#5 Man gör två flätor i nacken den viker man vanligtvis upp/fram dom och snurrar dom runt huvudet och fäster med tex klämmor (jag måste korsa dom bak först då jag har för långt hår).

Sen tar man en stoppnål och ett ganska långt band (börja med ca 1½ m och se hur långt du behöver). Sen syr man fast flätorna med håret som är på huvudet (jag börjar i nacken) och tar bort klämmorna efter hand. När man kommit varvet runt knyter man helt enkelt en rosett av båda änderna av snörena.

l'm back

Annons:
kanin och häst
1/28/15, 5:06 PM
#7

#6 tack för den jättebra beskrivningen! :)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

zatanica
1/29/15, 8:10 PM
#8

Hade samma problem när jag yogar tog mig evigheter innan jag hittade något. Nu gör jag en lång fläta som jag snurrar runt huvudet och tar tre hårspännen i plast och fäster den med. Funkar kalasbra

Upp till toppen
Annons: