Annons:
Etikettövrigt
Läst 12164 ggr
tonååring
1/18/15, 4:09 PM

Färga ögonbryn ljusare

Om man vill färga sina ögonbryn ljusare, vad gör man då?

Vad ska man köpa? Jag har hört att man inte kan använda hårfärg till ögonbrynen för att det är väldigt farligt men jag har inte hittat någon ögonbrynsfärg som är ljus..

Annons:
Trollan92
1/18/15, 4:27 PM
#1

Du kan köpa de på kicks typ. De finns brunt men ha inte i de lika länge så blir de inte så brunt. Dem första dagarna kan du säger tycka de är jätte brunt med efter några tvättar så blir de även lite ljusare! :)

tonååring
1/18/15, 5:29 PM
#2

#1 Tack för tipset! :)

[pusselbit]
1/18/15, 5:39 PM
#4

Denna eller bleach då :)

[pusselbit]
1/18/15, 5:46 PM
#5

Om du köper depends färgning(95 kr typ) så kommer allt du behöver med i ett set. (ta inte snabbfärgen) då har du ju blandkopp. väteperoxid, fransborste m.m så behöver du inte köpa allt detta från refectocil då pengarna rullar iväg lite isf.  väteperoxiden räcker länge så det är egentligen själva färgen i tuben som går åt + att refectocils färgtub är större än depends. Kom ihåg att man inte behöver blanda i så mycket som två cm av färgen vilket står i bruksanvisningen, det räcker med långt mindre mängd.. :)

[pusselbit]
1/18/15, 5:49 PM
#6

Haha, en sak till! Såg nu att man måste ha väteperoxid krämen och inte vätskan när man använder färgen blond. Varför vet jag inte så då gick ju planen lite i krasch men iaf ;) ( i depends sätt medkommer vätskan)

Annons:
addmoll
1/18/15, 8:17 PM
#7

Nej jag tycker inte du ska köpa brun ögonbrynsfärg, om målet är att få ljusare än du har nu. Tro mig du kommer bara få mörkare ögonbryn.  

En vän hade hårfärg på sina ögonbryn i samma färg som hon färgade håret. Det funkade men jag tycker inte det blev så fint. 

Någonting jag brukade göra för länge sen var att jag tog blekningmedel för kroppshår. (märke andrea). Så hade jag på det i någon minut. Kolla samtidigt i spegeln så det inte går för långt.  De blev ljusare och sen brukade jag bara måla på lite med  en penna typ i den färgen jag ville ha.

Surpan
1/19/15, 9:36 AM
#8

Det beror lite på vilken färg du har just nu och vilken färg du vill ha. Om du har mörka bryn  nu och vill ha ljusare så måste du bleka eller färga ljusa som #7 säger. Om du har ljus nu och vill ha ljusa fast lite brunare, så gör som #1 säger. Färgen som länkas i #3 ska vara den bästa ögonbrynsfärgen, men jag vet inte hur den blonda är. Själv bleker jag mina bryn med hårfärg samtidigt som jag färgar håret. Jag har en brun ögonbrynsfärg i skåpen som backup om det skulle gå åt h*lvete.

Men blekning för kroppshår lät ju himla smidigt måste jag säga.

/Surpan

mikkan01
1/19/15, 2:13 PM
#9

Bleker precis som #8 mina bryn när jag bleker håret… med samma blekningsmedel, gör man så får man dock vara jäkligt snabb då ögonbryn bleks otroligt snabbt. Har blekningen på i max 1 minut, oftast 30 sekunder bara för att ljusa upp dem… har jag i det i över 1 minut så syns brynen knappt efteråt 😉

~mikkan

Surpan
1/19/15, 2:17 PM
#10

Jag lyckades bleka bort mina bryn senast faktiskt.. 😃 Tur man hade brun färg hemma. Nyanserade dock med lite röd färg som jag la på innan det bruna, vilket resulterade i orangea bryn! Men bra blev det tillslut. 🙂

/Surpan

[pusselbit]
1/19/15, 4:12 PM
#11

Jag som trodde att det var väldigt ovanligt att man bleker ögonbrynen har bara färgat mina med en brun från refectocil.(är blond) Ni som bleker vad har ni för färg på brynen naturligt?

Surpan
1/19/15, 4:15 PM
#12

Är nog inte så vanligt bland de som är blonda naturligt. 😉 Mina bryn är svarta/mörka.

/Surpan

[pusselbit]
1/19/15, 4:25 PM
#13

Haha det jag menade ju, därför gör jag det inte ;) Jag brukar vilja färga mina för att kunna strunta i mascaran(ser så trött ut utan färg på fransarna) jag ser att mina fransar blir sämre om jag använder mascara ofta trots att jag inte pillar på dom eller använder vattenfast. Så vad tror ni egentligen sliter mest, färga fransarna mörkare och ha mascara ibland eller använda mascara varje dag?

Annons:
Surpan
1/19/15, 4:34 PM
#14

#13 Oj, ingen aning.. Antagligen mascaran. Men jag vet inte.

/Surpan

[pusselbit]
1/19/15, 4:57 PM
#15

Antog så jag med, eftersom fransarna får vila lite i mellan då :)

mikkan01
1/19/15, 6:08 PM
#16

Har rätt ljusa bryn egentligen då jag är naturligt mörkblond men föredrar dom någon nyans ljusare, gillar inte alls att ha mörka bryn till ljust hår. Brukar färga fransarna svarta för att slippa mascaran, tycker att dom både känns och ser bättre ut än när jag tidigare överanvänt mascara i flera år. 🙂

~mikkan

[pusselbit]
1/19/15, 6:25 PM
#17

Färgar du ända in på fransarna? Får du inte i ögat när du ändrar blicken?

mikkan01
1/19/15, 6:40 PM
#18

Jajemän! Böjer fransarna innan jag färgar så jag får in färgen så långt som möjligt, är sparsam med färgen och ser till att blanda ut den ordentligt så det bara är som att applicera mascara. Får inget i ögonen om jag inte har klumpar eller är oförsiktig med färgen.

~mikkan

[pusselbit]
1/19/15, 6:56 PM
#19

Jag får alltid i ögonen^^ Blaskar på mycket så jag är säker på att jag får färg överallt men ska testa å bara ta lite mindre nästa gång får se om det funkar bättre :)

addmoll
1/20/15, 7:32 PM
#20

#11 Jag har brunsvarta ögonbryn. Men jag bleker dem inte längre. 

Jag har läst att om man har mörkt hår så passar man i ögonbrynsfärg som är 2 nyanser ljusare och har man ljust hår så passar man i 2 nyanser mörkare än håret och jag tycker det stämmer lite. Har man svart hår så kan det bli lite för mycket med väldigt svarta ögonbryn..

Annons:
tonååring
1/25/15, 6:48 PM
#21

Tack för alla svar!🌺

Upp till toppen
Annons: