Annons:
Etiketthårprojekt
Läst 49701 ggr
nlinds
2014-12-21 11:16

naturlig avfärgning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så.. jag gjorde en liten research och jag har nu provat att göra en naturlig avfärgning av håret, alltså inte blekning (äh.. egentligen är det ju samma sak). Jag ser märkbar skillnad från det att jag hade typ 30 olika nyanser av färg i håret, till idag bara en. Man behöver 2 dl head n shoulders citrus fresh schampoo, 1-2 dl olivolja beroende på hur skadat håret är från början, en skvätt citron och 2 msk bakpulver. Använd en stor bunke då smeten sväller av bakpulvret. Kleta in håret i sörjan och låt sitta i i två timmar med plastfolie runt huvudet. Skölj sedan ur håret och schamponera. Jag blev chockad över att det funkade och drog ur en hel del färg. Man kan göra detta fler gånger än en om man vill ha ljusare hår men gör det inte mer än 2 gr i veckan. Nackdelar : blev varmt och sved en del när jag fick det i hårbottnen. (Gör därför inte detta rakt på hårbottnen). Blir långsamt ljusare, inget för den som snabbt vill ha ljust hår. Fördelar: långt ifrån lika skadligt som blekning. Håret blir ljusare på en "naturlig" väg. Sörjan luktar gott till skillnad från blekning. Även dom med väldigt skadat hår kan göra detta utan att allt hår faller av. Detta är resultatet av EN gång jag gjorde detta. (Har gjort två gånger hittils). Man ser hur de mörka partierna har näst intill försvunnit :) p.s be nice, ville bara dela med mig av ett litet tips som jag tyckte funkade :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Annons:
taylor__lambert
2014-12-21 11:19
#1

detta måste jag ju testa! hoppas det funkar :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

elinkw
2014-12-23 21:10
#2

Det här kan vara användarbart! Ska testa någongång i framtiden, tackar och bugar så mycket för tipset!

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

[pusselbit]
2015-01-10 21:48
#3

Testa citronsyra istället för vanlig citron(frukten) då det är starkare och ta bikarbonat istället för bakpulver eftersom bakpulver typ är utblandad bikarbonat. Det borde bli ännu effektivare då:)

Trollan92
2015-01-11 00:06
#4

Skulle inte rekomendera head and sholders. Och heller inte att blanda de schampot med annat. Kan ju bli helt tokigt.. Citron sliter också på håret.

Trollan92
2015-01-11 00:07
#5

Citron och bakpulver kan man bleka tänderna med vet jag. Absolut inte bra för tänderna… Men bara bakpulver å citron hjälper å Olja. Men skippa schampot.. Den ger ingen effekt egentligen.

lollynonna
2015-01-11 15:12
#6

kan man göra det här om man har sin naturliga hårfärg?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
[pusselbit]
2015-01-11 15:45
#7

Ehm.. 🤔vad är din naturliga hårfärg? Är det en naturlig uppljusning du skulle vilja ha? Om det är relativt ljust redan så går det att ljusa upp med kamomillte eller väääl utspädd citronsyra tillexempel (citronsyra funkade iaf för mig) men om det är typ mellan brunt vet jag inte om det blir någon skillnad

Trollan92
2015-01-11 15:47
#8

#6 Vilket resultat är du ute efter? Tror inte de fungerar då du inte har färgat hår, men testa går ju alltid men skippa schampot för de gör ingen verkan ändå. Känt som dåligt Schampo också, så ser heller ingen anledning till att använda de i "blekningen" då den inte gör någon effets alls..

lollynonna
2015-01-11 16:25
#9

#7 min naturliga hårfärg är typ ljusbrun/råttbrun men det har blivit jättemörkt under vintern.

#8 jag vet inte,vill mest pröva bara för att liksom ;)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Trollan92
2015-01-11 16:52
#10

#9 Ljusbrynt/rått… Hmm vill gärna se de resultatet efter "bleknin" ^^ haha

lollynonna
2015-01-11 18:53
#11

#10 haha jag får prova och se om det funkar :p

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

nlinds
2015-01-21 17:47
#12

Tror inte det fungerar på sin naturliga hårfärg. grejen med head n shoulders schampoo är att det är känt för att dra ur mycket hårfärg(därför ska man inte använda head n shoulders om man har färgat hår), det kombinerat med de andra produkterna drog ur enormt mycket hårfärg för mig iallafall, sen har väl alla sina knep och jag kan inte tala för någon annan. men jag ville ge ett tips, då det funkade för mig ^^

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

nlinds
2015-01-21 17:49
#13

Min naturliga hårfärg är guldbrunt. Nej jag ville inte ha en "naturlig uppljusning", jag ville att så mycket färg som möjligt skulle dras ur håret (och bli ljusare) så att jag kunde färga om det. Och det fungerade för mig.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Annons:
[pusselbit]
2015-01-21 19:52
#14

Haha. men det om naturlig uppljusning var ju sagt till lollynonna som ställde en fråga i #6 🙂

nlinds
2015-01-24 16:39
#15

14 jaså då är jag med :P

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

RoxannaS
2015-01-27 18:35
#16

Coolt!

Vill också prova hihi. Har också märkt att head 'n shoulders drar ur färg ur håret som fasen. Gav därför upp det jäkligt fort igen. (ville inte då)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: