Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 7728 ggr
[Tilde]
2014-12-15 21:51

Vilken hårfärg?

Jag vill så gärna ändra mitt hår (igen), men är inte säker på vilken färg! Jag har tidigare haft rött (lilarött, rött och orangerött), rosalila, strawberry blonde och alla möjliga nyanser av blont… (Plus svart underhår när jag var 12). Är naturligt guldblond. 

Funderar på en ljus kall brun nyans, men vet inte riktigt… 🤔 Vad tror ni jag skulle passa i? Här är jag i några av hårfärgerna så ni kan bilda er en uppfattning om hur jag ser ut och vad jag passar bäst i.. xD

Annons:
[Lindizen]
2014-12-15 21:51
#1

Detta tillhör inte tråden men du är verkligen vacker =)

emmajensennn
2014-12-15 21:56
#2

Tror du skulle passa i Plum :) och även i rött (som du haft). Möjligtvis också Aqua Blue? :)

You can't make a rainbow without a little rain

[Lindizen]
2014-12-15 21:56
#3

Och för att tillföra något i tråden - du passar jättebra i alla Färger (ha ha, vilken bra hjälp..) men jag tycker brunt. Du hade nog passat bra i rödbrunt men om du inte vill det så tycker jag garanterat ljusbrunt!! Skitsnyggt!

Biancaa
2014-12-15 21:57
#4

tror du skulle passa väldigt bra i ljusbrunt :3

[Yllhilda]
2014-12-15 22:00
#5

Det röda klädde dig verkligen underbart väl, även den mer vita och rosa var väldigt fint. 🙂

Roze4235
2014-12-15 22:00
#6

Jag hade ett tag brunt hår med röda toppar, skitsnyggt.. Innan jag bestämde mig för att ta bort skiten för jag trodde att jag skulle kunna bli rosahårig.

Men brunt eller svart med röda toppar/slingor skulle nog passa dig skitbra. 😎

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

Annons:
[Tilde]
2014-12-15 22:02
#7

#1 Aww tack så mycket, vad snällt 😊

#2 Haha min sambo skulle döda mig om jag färgade håret blått… Har föreslagit det men får en dödsblick varje gång, tyvärr 😛

#3 Jag är verkligen inne på en kall ljusbrun just nu, men kan inte hitta rätt nyans! Vill inte ha för mörkt, men heller inte för ljust för då känns det mer som askblont. 🤔

#4 Tips på en nyans? :) Funderar lite på någon liknande denna färg: http://blog.vpfashion.com/wp-content/uploads/2013/06/24-inch-straight-brown-clip-in-hair-extensions-uss1424.jpg Men vill gärna ha fler förslag 😃

Roze4235
2014-12-15 22:03
#8

Jag kan skicka färgerna jag hade till dig, vänta ett ögonblick.

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

[Tilde]
2014-12-15 22:05
#9

#5 Tack! :) Jag gillade verkligen det röda, men sambon föredrar mig i blont hår. Tycker dock det är tråkigt att ha samma hårfärg hela tiden, så jag vill testa något nytt 🙂 Han är helt ok med "naturliga" Färger, men annat blir det miner åt, haha

#6 Ooooh det låter snyggt! Har du bild på hur ditt hår såg ut? 😃 Oh yes, låter ju bra, såg #8 nu xD

Thotis90
2014-12-15 22:06
#11

Jag tycker personligen att det är finast att ha en hårfärg som är så nära färgen på ögonbrynen som möjligt, så jag säger bilden i mitten.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

dave76jkpg
2014-12-15 22:06
#12

Halloj!något i likhet med den första bilden tycker jag du va nice i!

Roze4235
2014-12-15 22:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Hade denna som brun.

Den röda minns jag inte vad den hette, men det spelar nog ingen större roll eftersom att man skall ta det man själv tycker är snyggt.

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

Annons:
[Tilde]
2014-12-15 22:12
#14

#10 Tyras hårfärg var ju skitsnygg! 😍 Tror ni man kan få den utan att färga hos frisör? Kanske utan det blonda framtill.. :)

#11 Mina ögonbryn är blonda egentligen 😂 Färgar dem bruna och fyller sedan i beroende på hur mörkt jag vill ha. :)

#12 Tack, det blonda har jag just nu (det är väldigt nära min naturliga hårfärg). :) Men jag börjar tröttna lite..

[Tilde]
2014-12-15 22:16
#15

Denna hårfärg var ju jättesnygg: http://www.pinterest.com/pin/363173157424292656/ Vad tror ni om något sånt? Eller denna: http://www.pinterest.com/pin/376332112585662135/ ? Vad svårt detta är 😂

[Tilde]
2014-12-15 22:18
#16

#13 Hur blev den nyansen i håret? Sist jag försökte färga en "champagnebrun" blev det väldigt rött… 😕 Jag har faktiskt ett rött hårfärgspaket kvar sedan jag var rödhårig.

dave76jkpg
2014-12-15 22:18
#17

Bild nr två va du oxå snygg i:)måste va kul att ha fint hår att kunna färga!som en tjej polare sa någon gång!att life sucks then ju färgar du håret:)

Roze4235
2014-12-15 22:24
#18

#16

Den blev mörkbrun & jättesnygg enligt mig, jag saknar den faktiskt. 

Sedan var det ju jätte snyggt med den röda dip dyen. 😍

Du skulle vara väldigt snygg i det, jag lovar.

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

[Tilde]
2014-12-15 23:01
#19

#17 Tack! :) Haha ja det är riktigt kul att kunna ändra sitt utseende lite med olika hårfärger 😃

#18 Kanske en lite ljusare brun med röda toppar vore snyggt, fast som lite mer ombreeffekt på det röda. 👍 Har du ingen bild på hur ditt hår såg ut? Vore så kul att se!

Roze4235
2014-12-15 23:32
#20

Alltså jag blir inte bra på bild, & hatar att lägga ut bilder på mig själv så jag måste tyvärr säga nej till det.

Men saken är den att den blir mörkbrun när man precis färgat håret, & man ser inte det röda.. sedan när det har tvättats & gått en liten stund så är det skitsnyggt. 

Jag rekommenderar fortfarande verkligen det till dig.

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

Annons:
[Tilde]
2014-12-15 23:47
#21

#20 Synd! :( Annats kunde du rita över ditt ansikte i paint eller liknande så man bara ser håret 😃

Jag får fundera på saken! Finns många Färger jag vill testa, men just rött sätter sig så himla rejält i mitt hår. 🤔 Ville därför hellre ha en askig/kall ton (i alla fall i det mesta av håret)..

[Tilde]
2014-12-16 12:06
#22

Jag tror det blir en ljusbrun med svag ombre… Färger alltså håret brunt och sen bleker jag topparna om jag tycker det behövs (känns lättare än att bara färga rötterna och låta topparna vara). Så kan jag lätt testa röda toppar senare om jag känner för det. 😃

Biancaa
2014-12-16 15:17
#23

om man bleker nyfärgat hår kan det lätt bli väldigt gult och kräva många färgningar för att bli bra. :(

Alltså, det är ju ditt hår, men jag skulle råda dig att iallafall försöka färga endast rötterna, det hade jag försökt göra.

Surpan
2014-12-16 15:31
#24

Det är faktiskt enklare än man tror att färga rötterna, så jag hade också gjort det 🙂 Att få jämn och fin ombre genom blekning är knepigare.

/Surpan

[Tilde]
2014-12-16 19:46
#25

#23 Mitt hår bleks väldigt lätt… men blir det gult eller orange-aktigt har jag ett riktigt bra silverschampo🙂 Har gått från det där mörkröda till blont på egen hand i alla fall. Men ska tänka på det… Kanske kan min syster hjälpa till om jag bara färgar rötterna mörkare. Lättare att få det snyggt om man har någon som hjälper till i alla fall 👍

#24 Jag vill ha en väldigt diskret ombre… en "sombre" eller vad det kallas. Och jag tänker att mina toppar är ju väldigt ljusa, så det kanske är svårt att bara färga rötterna då…? Men ska absolut tänka på saken 🙂

Surpan
2014-12-17 08:53
#26

#25 Jag har gjort bägge metoder flera gånger så jag kan ju skriva ner vad som funkade för mig. 🙂 Jag är dock mörkhårig, så det är ju lite mer förlåtande.

Jag har blekt topparna både på utsläppt och hår i snoddar, och tofsmetoden är absolut enklast, då är man säker på att håret inte blir ljust högre upp på sidaorna och lägre i nacken. jag använde mig av fyra tofsar. Sen lät jag blekningen sitta i 10 minuter, och sen gick jag till spegeln och drog upp blekningen var 5e minut, ca en-två cm åt gången.

När jag färgade rötterna så kluddade jag ut lite färg här och var i hårbotten (ganska mycket), sen vände jag huvudet uppochner och satte upp håret i en väldigt lös knut. Sen körde jag bara in fingrarna och började massera runt färgen i hårbotten, på detta sätt kommer man åt överallt utan att behöva gå "bena-för-bena". Sen drar man ner färgen lite eftersom under verkningstiden.

Bägge metoder fungerar ju bra, så kör på med det som känns bäst bara. 🙂

/Surpan

[Tilde]
2014-12-17 10:53
#27

#26 Tack för tips! Har sett snoddmetoden mycket på youtube och den verkar lätt och praktiskt. Jag har testat den andra metoden förut och det blev inte helt så bra, fast då var också den mörka färgen jag använde för ljus så resultatet blev lite svårt att se… 🤔

Sen har jag aldrig haft problem att bleka färgat hår, så det beror nog mycket på färg och hårtyp…? 🙂 Tror jag satsar på det i alla fall, det verkar lättast tycker jag.

Annons:
Surpan
2014-12-17 11:12
#28

#27 Så är det säkert, jag har ju mörkt hår naturligt som färgas mörkt kanske en gång i månaden, så mina toppar är väldigt mättade med färg och det blir lite knepigt att bleka. Men snoddmetoden är superbra, då ser man enkelt hur högt man går från topparna och upp, även i bakhuvudet och slipper konstig V-form i bakhuvudet 😉Jag har gjort på utsläppt hår på frihand också och det blir inte lika bra tycker jag. Jag använde fyra (eller var det 5?) som sagt, men det beror nog lite på tjockleken på håret.

/Surpan

[Tilde]
2014-12-17 20:33
#29

#28 Super! Så blir det nog då 😃 Längtar nu! Kanske färgar jag i helgen, hihi

Surpan
2014-12-17 20:39
#30

#29 Visa bild sen, lycka till! 🙂

/Surpan

[Tilde]
2014-12-22 10:45
#31

Jag har blivit brunhårig! Lämnade topparna blonda, men jag tycker inte det blev tillräckligt med ombre-effekt så jag ska bleka topparna lite… För nu ser jag bara brunhårig ut nästan. 😛 Slänger upp en bild i veckan!

Surpan
2014-12-22 10:51
#32

Ah du färgade inte topparna ändå? Men smidigt att det inte blev så stor skilnnad endå, då kan du ju bleka på. Bättre för lite än för mycket liksom! 🙂 Ska bli spännande med bild!

/Surpan

kanin och häst
2014-12-25 19:40
#33

Längtar tills bilden kommer!:)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

[Tilde]
2014-12-30 20:48
#34

Tar nog bild imorgon då jag ändå ska fixa håret då det är nyår! Det har dröjt då jag har haft fullt upp hemma hos familjen (är nu tillbaka med min sambo)… 🤪 Men som sagt, bild kommer imorgon! Jag trivs faktiskt väldigt bra i denna hårfärg! :)

Annons:
[Tilde]
2015-01-03 20:23
#35

Nu har jag bara urkassa mobilselfies, men ungefär såhär ser mitt hår ut just nu! Det är en mer naturlig övergång i färgerna än på bilden, men ni ser ändå vilken skillnad mellan topparna och det andra håret det är. 😃 Ska försöka skaffa bilder med systemkameran så småningom. 

När färgen bleks mer tänker jag nog slinga det ljusare och bli blond igen. Vet inte vad det är, jag saknar alltid blont hår men tröttnar så snabbt på det ändå, haha. Älskar även mörkare hår för jag tycker att jag passar bra i det, men jag antar att man som naturligt blond ändå söker sig tillbaka till hårfärgen till slut. 😃

Surpan
2015-01-04 10:31
#36

Jättefint!

/Surpan

Upp till toppen
Annons: