Annons:
Etikettnopoo
Läst 1148 ggr
Wony
11/24/14, 4:00 PM

Är detta vax godänt för BM?

Köpte ett matt vax häromdagen till en fest, vet dock inte om det är godkänt för BM eller kräver sistaschampo?

Garnier Fructis Style Surf Hair Matte Gum.

Aqua/water, cera alba/beeswax, peg-100 stearate, glyceryl stearate, cetearyl alcohol, phenoxyethanol, peg-150/stearyl alcohol/smdi copolymer, ppg-1 tredeceth-6, polyquaternium-37, maltodextrin, limonene, bambusa vugaris extract, linalool, propylene glycol dicaprylate/dicaprate, caprylyl glycol, caramel, citral, amyl cinnamal, parfum/fragrance (fil c49790/1)

Annons:
Scorpio97
11/29/14, 10:51 AM
#1

Kollade på listan på lockig.se (http://lockig.se/index.php/bm/checklista-aemnen-att-undvika)

Biwax/beeswax kan tydligen vara svårt att få ur utan Schampo, men kan gå bra i mindre mängder. Det står dock på andra plats i innehållsförteckningen, och i så fall är det förmodligen ganska stor mängd.

Polyquaternium, verkar bara vara uttorkande/olämpligt, inte att man måste ha Schampo. Är olika hur man reagerar. 

Jag skulle använda sistaschampo/undvika att använda vaxet.


//Jessie

Wony
11/29/14, 11:01 AM
#2

Okej, då blir det nog att jag använder det till fest/särskilda tillfällen. Var ändå inte mitt favoritvax, men i butiken så var det det enda utan Silikoner eller mineraloljor!

Har inte tvättat det än efter festen jag var på, och håret känns inte så kladdigt/geggigt, så ska testa att tvätta ur med Balsam och se vad som händer. Sistaschampot sliter ju tyvärr på håret också.

Upp till toppen
Annons: