Annons:
Etikettfrisyrer
Läst 977 ggr
BlackSpiritWolf
11/23/14, 3:55 PM

Vad göra med mitt hår?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Håller på och sparar ut mitt hår, men just nu är det typ i en "fulfas" där det är för kort för att sättas upp i en hästsvans men för långt för typ hårspray och sånt. Skulle vilja ha tips på vad jag kan göra med det.

Bör tillägga att jag har snaggat på sidorna med långt hår uppe på huvudet. Det "långa" hänger ner över ena sidan och jag har börjat tröttna på det. Vill göra nåt med det, men vet inte vad. Känner mest att håret är tråkigt och inte går att göra nåt med. Det är långt nog för att fläta, skulle vilja göra flätor men ser ut som ett misslyckat troll i dom haha XD

Kör med WO-metoden och har inga produkter i alls, så om nån har tips på nån frisyr utan produkter i (tips om hårfärg/toning går dock bra) och som jag kan göra själv tar jag tacksamt emot dom. Tips på att få det längre vill jag gärna ha :)

Slänger in två bilder som visar hur håret ser ut nu. Färgen på första bilden stämmer mest överens med verkligheten.

Annons:
tlover
11/23/14, 4:00 PM
#1

Jag kan inte frisyrer på kort hår men linfrögele och liknande kan man väl använda även fast man kör WO? (jag har inte testat själv däremot, jag bara sätter upp det då jag har långt hår redan).

l'm back

BlackSpiritWolf
11/23/14, 4:21 PM
#2

#1

Aldrig hört talas om. Visste inte att det fanns nåt sånt. Ska googla detta :)

tlover
11/23/14, 4:35 PM
#3

#2 Ännu bättre jag har en länk till där det finns recept m.m  🙂

l'm back

BlackSpiritWolf
11/23/14, 4:36 PM
#4

#3

Awesome! Tack :D

BlackSpiritWolf
12/14/14, 11:46 AM
#5

Upptäckte nu idag att håret i nacken är slitet. Skulle vilja göra en S&D men jag ser inte allt hår i nacken och mamma vägrar. Går jag till frisören klipper dom ner allt vad jag än säjer och jag blir tvungen att börja om på nytt vilket jag vägrar. Urk ._.

*klagoinlägg I know*

tlover
12/14/14, 11:55 AM
#6

#5 Bor du i Stockholm kanske? Där finns en "George Michel long hair studio" som är specialicerade på lång hår (och dom som vill spara ut långt hår, vad jag förstår).

Jag har aldrig varit där men vad jag förstår så ska dom blandannat göra nån slags snabbversion av S&D.

Bor du i Stockholm kan det vara värt att kolla upp i alla fall.

l'm back

Annons:
BlackSpiritWolf
12/14/14, 5:35 PM
#7

#6

Nej, jag gör inte det. Bor på Öland. Liiiite långt till Stockholm då ;)

tlover
12/15/14, 8:57 AM
#8

#7 Jag bor ännu längre bort 😃

Jag tänkte mest om du bodde där så kunde det vara nått att kolla in,

l'm back

BlackSpiritWolf
12/15/14, 5:26 PM
#9

Funderar på att göra en Paranda. Eller två med tanke på att mitt hår inte är långt nog för en hästsvans utan jag måste ha minst två hårsnoddar i två individuella svansar. Såg ditt (#8) tips i en annan tråd och blev väldigt sugen när jag såg hur man gjorde en sån XD

J0554N
12/17/14, 8:19 PM
#10

använd peruk tills håret växt ut en bit? 😉

Strong people don't put others down, they lift them up. 


BlackSpiritWolf
12/18/14, 7:45 PM
#11

#10

Nah, föredrar mitt eget hår :P

BlackSpiritWolf
12/18/14, 7:45 PM
#12

Rakade bort håret i naken idag. Blev nöjd med det så nu får håret nog va ett tag :)

Upp till toppen
Annons: