Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 536 ggr
[Apelsinpajen]
11/20/14, 11:51 PM

Mörk brunt/svart till ljusbrunt?

Mitt stackars hår är just nu ett enda virrvarr av Färger, min riktiga blond/grå/bruna i utväxten, sen ett mörkbrunt parti och längst ner lite svart. Trivs inte alls med detta och vill för allt i världen bli ljusare. Vill inte lägga pengar på frisör och helt ärligt så bryr jag mig inte så mycket om jag blir orange ett tag. Huvudsaken är bara att det blir ljusare. Nu till min fråga, hur ska man gå till väga? Tips på bra avfärgningar för hemmabruk är också välkommet.

Annons:
Cederin
11/21/14, 1:36 PM
#1

Hur många lager mörk färg är det? Du kan alltid prova Colour B4, en avfärgning som inte bleker utan tar bort de konstgjorda färgpigmenten istället. Mycket mycket bättre än att bleka och slita på håret i onödan om du ändå inte färgat så många gånger. Ta den extra starka för mörkt hår. Den finns att köpa på bl.a. City Gross eller kanske någon annan större livsmedelsbutik. 🙂

Om det inte biter på färgen så är det enda alternativet att bleka bort det. Blek då i omgångar och låt håret vila helst ett par veckor minst innan du bleker igen, och behandla håret med omsorg och inpackningar. Mörkt till ljust sker tyvärr oftast inte i ett trollslag och var beredd på att det kommer slitas mycket om du väljer den vägen!

Medarbetare på Naglar och Hår

Upp till toppen
Annons: