Annons:
Etiketttips-råd
Läst 3279 ggr
Kadoor
11/20/14, 9:24 PM

Stylingtips, kort hår

Hej på er!
Har nu klippt mitt hår kort och behöver lite tips på hur jag kan göra för att få ett så bra resultat som möjligt. Vill att det ska bli ungefär såhär, alltså att det blir lite rufsigt med mycket volym & att det står upp(kanske inte rakt upp, men ni ser ju på bilden hur jag menar haha).
Jag vet att man kan använda volym pulvret dust it, ska köpa det så fort som möjligt! Dock undrar jag om jag kanske behöver använda vax också? För att kunna forma det lättare osv, tänker jag? Har ni några tips på bra vax isåfall? Det gör inget ifall det är lite, lite dyrare om det är bra. Kravet är att det ska vara enkelt att tvätta ur plus att det ska vara sjysst mot håret, i alla fall så gott det går. ;)
Har ni några andra tips uppskattas dem också!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Annons:
Kadoor
11/28/14, 9:43 PM
#1

Ingen som har tips?

Köpte två vax från Schwarzkopf, taft hair wax- ultra fixing och mega strong. Har testat lite, tycker att de är helt okej. Dock känns det som om mega strong mest hamnar på ett ställe, men misstänker att det är vattenbaserat & det brukar la inte vara lika lätt att "sprida ut"? I alla fall får jag den känslan. Det andra är mycket enklare att applicera, och det fungerar väl okej. Tycker dock att det är rätt svårt att hitta rätt mängd att ha i, känns som om att man antingen har i för lite eller för mycket, så att det ser fett ut, vilket jag inte vill haha. 
Har ni några tips på bra vax? Är verkligen vilsen haha.
Köpte dust it powder och är supernöjd! Får den volymen jag vill ha, men vill ha ett vax att styla till håret med, så skulle uppskatta om ni svarade. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Upp till toppen
Annons: