Annons:
Etiketthårvård
Läst 2565 ggr
[giwe]
11/17/14, 8:19 PM

Ångest av att klippa håret

Någon mer än jag som får ångest av att klippa håret? Nu är det dags igen, håret är slitet upp till hakan ungefär så min mamma ska klippa lite nu. Mår så dåligt över det, har alltid velat ha till midjan och nu när de börjar närma sig är håret så pass slitet att jag måste klippa det. Känns som att det aldrig växer till den längd jag vill ha det.. :(

Annons:
IceTee
11/17/14, 8:21 PM
#1

Det är bättre att klippa ofta och lite istället för att vänta tills de gått så långt att man måste kapa mycket!

Medarbetare på Skor iFokus

Babydino
11/17/14, 8:35 PM
#2

Jag hade låååångt hår när jag var 12. 

Så fick jag för mig att snagga mig hos frisören.

Det blev bra. 

Nu är det långt igen.

[giwe]
11/17/14, 9:55 PM
#3

#1 Jo absolut, min pojkvän tjatar om det också (frisör). Men de är ju inte som så att han kan klippa mitt hår medans jag nästintill skriker av psykisk smärta hahaha!

#2 Hur gammal är du idag? :)

Babydino
11/17/14, 10:10 PM
#4

17 (snart 18)

Babydino
11/17/14, 10:12 PM
#5

Men jag har fixat med hår färg och blekning så fick gummihår och klippte mig också sällan så när mitt hår var långt fick jag klippa mig till axlarna. Hänt 2 gånger. Äntligen fått nedanför axlarna igen. ..eller är la en bit nedanför

klipp lite ofta som 1 säger.

mikkan01
11/18/14, 12:50 PM
#6

Får inte ångest av att klippa håret då jag nästintill aldrig klipper det på längden utan jag klipper bara bort det som är skadat. 🙂

~mikkan

Annons:
Surpan
11/18/14, 12:59 PM
#7

Jag har klippt av håret på ren impuls flera decimeter. Aldrig ångest. Det är kul att variera! 🙂 Får ångest när det sett likadant ut för länge…

/Surpan

tlover
11/20/14, 9:06 AM
#8

Jag tycker inte om att klippa håret, kanske inte ångest men jag drar mig från det så länge i vanliga fall så nu har jag slutat med det.

Istället så kör jag med S&D, Search and destroy, dvs jag letar upp ett skadat hårstrå och klipper av det bara, inte dom fina bredvid.

Jag har märkt att gör jag en kort stund varje dag eller en längre stund varje vecka så håller sig håret fräscht.

Jag använder en frisörsax (jag vill ha en bättre däremot) men det finns dom som använder vanliga saxar som är nyslipade också. Det viktiga är att saxen är vass (annars får du kluvna toppar där du klipper).

Senaste gången jag klippte mig/toppade håret var i tidig mars 2013 och mitt hår når till just nedanför rumpan.

l'm back

Clementinbarn
11/23/14, 11:47 AM
#9

Jag får också ångest av att klippa mig! Iaf nu när jag sparar ut mitt hår! :I Problemet är att frisörerna inte klipper bort det slitna, de kortar bara ner håret! De senaste gångerna jag klippt mig har håret känts skitbra, men när jag duschat hemma första gången efter klippningen och fått ur alla deras dyra extra produkter de haft i under klippningen så känns det precis som innan klippningen, men kortare! För de slitna är ju kvar :( #8, tar det inte jäääättelång tid att gå igenom alla hårstrån för att klippa bort de som är slitna? :o Har funderat på att testa men kommer aldrig så långt!

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

tlover
11/23/14, 11:52 AM
#10

#9 Man får ju aldrig bort allt det slitna på en "sittning" (men som du säger det får man inte med frisörer heller) men sitter man en stund varje dag så blir det svårt att hitta några kluvna hårstrån efter 1-2 veckor ungefär.

Man behöver ju inte sitta och ta hela håret på samma gång om man inte vill det, jag sitter tex just nu och gör det medan jag väntar på att nått ska hända på nätet/att maten ska bli färdig.

edit: tidsramen 1-2 veckor är baserat på om man försöker att undvika sånt som sliter. Blåser man håret varje dag kan det nog ta längre tid.

l'm back

IceTee
11/23/14, 8:57 PM
#11

#10 missar man inte en massa hårstrån i nacken? Och jag kan inte se det som är kortare (har haft sidecut), så där missar jag ju också en massa… 😕 finns det några speciella grejer att tänka på?

Medarbetare på Skor iFokus

tlover
11/23/14, 9:30 PM
#12

#11 Mitt hår når ju nedanför rumpan så för mig är det inga problem 😃

Tyvärr har jag själv ingen lösning för korthåriga, om inte man känner nån som jag som älskar att pilla (hittar jag ett kluvet hårstrå på min man så åker det snart, tyvärr har han sällan kluvna hårstrån).

l'm back

IceTee
11/24/14, 11:27 AM
#13

#12 får anställa dig! Hahahaha

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
IceTee
11/24/14, 11:27 AM
#14

#12 får anställa dig! Hahahaha

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: