Annons:
Etiketttips-råd
Läst 804 ggr
Luisa
10/28/14, 2:06 PM

Eco cosmetics, godkänt vid balsammetoden?

Hej!

Jag håller på med BM/no poo och har några eco cosmetics produkter hemma sen innan och undrar om de går att använda vid BM? Det står att det är 100 % naturliga ingredienser men vill gärna höra från någon här som är kunnig inom BM :)

Innehållsförtecning:

Schampo:

Aqua, Olea Europaea Leaf Extract*, Coco-Glucoside, Lauryl Glucoside, Sodium Coco-Sulfate, Glycerin, Punica Granatum Extract*, Malva Sylvestris Extract*, Glyceryl Oleate, Sodium Cocoyl Glutamate, Disodium Cocoyl Glutamate, Maris Sal, Sodium PCA, Hydrolyzed Wheat Gluten and Hydrolyzed Wheat Protein, Betaine, Lactid Acid Parfum, Limonene, Citronellol. *Ekologiskt odlad

Hår gel:

Aqua, Betula Alba Extract*, Alcohol, Vitis Vinifera Leaf Extract*, Actinidia Chinensis Fruit Extract, Simmondsia Chinensis Oil*, Caffeine, Sorbitol, Xanthan Gum, Parfum, Limonene, Linalool, Citronellol, Citric Acid * Ekologiskt odlad

Hår spray:

Alcohol*, Punica Granatum Fruit Water*, Shellac, Aqua, Sorbitol, Lycium Barbarum Fruit Extract*, Simmondsia Chinensis Oil*, Sesam Indicum Oil*, Parfum, Limonene , Linalool, Citronellol. * Ekologiskt odlad

PS. Jag var osäker på vilken grupp jag skulle lägga tråden i

Annons:
Cederin
10/30/14, 11:59 AM
#1

Jadå, det ser inte ut att vara några konstigheter! :)

Medarbetare på Naglar och Hår

Luisa
10/31/14, 11:56 PM
#2

Tack så mycket! :D

Upp till toppen
Annons: