Annons:
Etikettprodukter
Läst 1677 ggr
IceTee
2014-10-15 12:53

Volympuder?

Använder någon här volympuder? Vilka är bäst? Hur använder man det egentligen? Känns det i håret?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Cederin
2014-10-15 13:12
#1

Jag använder torrschampo som fungerar som volympuder nästan, Batiste XXL heter den. Håret känns lite torrare, men den suger upp precis allt fett från hårbotten och håret blir formbart, får mer textur och volym. Använder den som styling redan dag 1 efter tvätt, och det sitter i tills nästa tvätt i flera dagar. Brukar fylla på lite då och då i hårbotten mellan tvättarna men den håller verkligen mitt hår i schack! Inget fett eller platt hår någonsin. (Har typiskt nordiskt hår med tunna hårstrån som lätt tyngs ned)

Jag brukar skaka flaskan, spraya sektionsvis med ca 30 cm avstånd och sedan gnugga in det i håret för att skapa textur. Borsta ut överflöd om det behövs. Med ett puder så skulle du göra samma sak, fast pudra på det istället då. 🙂

Medarbetare på Naglar och Hår

IceTee
2014-10-15 13:34
#2

Baptist använder jag också på dagar håret är fett, och det ser ju så himla mycket roligare ut, mer volym och textur! Dock var jag lite rädd att det skulle torka ut hårbotten att använda varje dag, men dåså! 🙂

Medarbetare på Skor iFokus

Cederin
2014-10-17 14:09
#3

Ja, det är en klar stylingfavorit! Det är troligen ganska individuellt om man kan använda det så ofta eller inte. Så länge man inte upplever problem med sin hårbotten så tror jag inte att det är någon större fara 🙂

Medarbetare på Naglar och Hår

Upp till toppen
Annons: