Annons:
Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 1478 ggr
TjockaBerta
10/14/14, 1:06 PM

Extensions ramlar ut

I torsdag gjorde jag extensions av märket Glorious. Syftet var inte att få längre hår utan bara att fylla ut mitt eget. 

Veckan innan hade jag varit på konsultation och frågade då om de kunde tugga av mitt hår. Jag har någon gång haft en garnfläta och den gick bara tvärt av. Mitt hår är jättetunt och mjukt så jag var lite orolig för hur det skulle gå. 

Frisören svarade att nej, det skulle det inte göra. Hon sa att alla behandlingar sliter på håret men jag behövde inte vara orolig för att håret skulle gå av.

Redan på salongen när hon fönade mitt hår lossnade en. I söndags lossnade tre till och i morse en. Jag vågar inte ha kragen mot håret, vänder mig jätteförsiktigt i sängen så inte kudden ska skava, jag har borstat försiktigt. Det är svårt att borsta för jag kan inte borsta ut  löshåret känns det som och mitt eget blir jätteelektiskt av svinborsten så det slickar sig runt huvudet så alla fästen syns.

När jag tittar på fästena sitter det avslitna hårstrån kvar i dem.

Nu fick jag en tid imorgon för att sätta fast de som ramlat av men jag började tänka att det kanske är dumt. Tänk om resten också börjar ramla av. Är det bättre att vänta 14 dagar och se hur resten sitter?

Och så tänkte jag att om de sliter av mitt hår så här snabbt då är det väl dumt att sätta tillbaka dem då sliter de av ännu mera hår. 

Om det inte går att få ordning på det ska jag kräva pengarna tillbaka? Hur mycket är rimligt att få tillbaka i så fall. 
Det kostade 3 500.- att göra det.

Sjukt ledsen. 😢

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
TjockaBerta
11/15/14, 7:02 PM
#1

På onsdag får jag helt nya extensions med en annan teknik. Glorious funkar inte på tunt och fint hår . De glider av. Hoppas det går bättre med de nya. (Fast jag tvivlar)

>>>Malum domesticum<<<

Charlotte94
11/20/14, 8:09 PM
#2

Vax är det som funkar allra best om man har väldigt mjukt och glatt hår. Har själv vax i mitt hår och är jättenöjd.

TjockaBerta
11/21/14, 8:20 AM
#3

De nya är keratinfästen. Är det samma som vax? Det nya håret jag fick är mjukt och går att borsta. Fästena syns inte och det rör sig som mitt eget hår. De förra var helt stela och klumpade ihop sig. Bra att få prova olika.

>>>Malum domesticum<<<

Charlotte94
11/30/14, 9:20 AM
#4

Ja keratin och vax är samma. Vad bra att de funkar bättre nu, de är ju så att alla har olika kvalliter på sitt hår och därför krävs de olika metoder för att festa håret. Du får lägga upp en bild på ditt hår de blev säkert jättebra:)

Upp till toppen
Annons: