Annons:
Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 612 ggr
elinkw
2014-09-30 12:27

nailhair rosa?

Har bestämt mig för att sakta men säkert försöka bli rosa hårig. Hade rosa hår för något år sen med clips extensions men det såg vääldigt trashigt ut efter ett tag så jag färgade det svart igen. Nu har jag bestämt mig för att börja slingbleka håret till en ljusblond färg för att senare kunna färga det rosa. Blekning är något jag hållt på med länge och jag vet hur man ska göra för att det ska slita så lite som möjligt så det är inget problem. Har valt att slinga håret sakta för att jag vill kunna behålla så mycket av kvalitén som möjligt.

Nu till mitt problem, jag har ganska kort hår, ungefär axellångt. Har bestämt mig för en babyrosa färg och jag måste säga att extremfärger ser bäst ut i långt hår. Därför vill jag sätta i nailhair, eftersom clips inte passar så bra in i mitt korta hår och jag vill dessutom ha något permanent. Har haft nailhair innan så jag vet hur jag ska gå till väga för att sätta dit det. MEN, jag vill ju självklart ha ett rosa nailhair, men jag hittar inget i den rosa nyansen jag vill ha. Kan jag färga löshåret med hårtoningen directions? Vad jag förstått ska man kunna färga nailhair, och jag vet att det är på egen risk, men jag är villig att ta den risken.  Är det någon här som färgat sitt nailhair som kan berätta hur hen gick tillväga?

En annan sak jag också förstått är att Balsammetoden inte funkar ihop med nailhair pga av att balsamet löser upp fästerna? När jag tidigare hade nailhair så fick jag tvätta det med schampoo och det blev väääldigt trassligt

Vill även tillägga att jag inte kommer att gå till frisören och fixa detta, dels för att det kommer kosta upp emot 7-8 tusen kronor med löshår, blekningar, färgningar osv och de är ingenting jag är villig att lägga ner. Dels kan jag fixa det själv lika bra för 2000 kronor. Jag har erfarenheten om allting annat förutom om hur jag ska gå tillväga när jag ska färga mitt nailhair.

Alla tips om blekning, toning och färgning tas hjärtligt emot  😃

P.S det här är ingenting jag kommer göra på en gång, kommer blekslinga håret med minst en månads mellanrum per gång. Jag är försiktig med mitt hår, jag är bara alldeles för snål för att gå till frisören för något jag kan göra lika bra hemma.

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: