Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2206 ggr
MynonaE
9/28/14, 11:28 PM

Färga/tona håret lilarött?

Hej! Jag skulle vilja testa ha rödbrunt hår, mörk rödbrunt med skiftningar i lila. Just nu har jag en ljusbrun/blond färg. Alltså en kastanjebrun bas med väldigt mycket blonda slingor i typ.

Men jag vet inte om jag vågar därför att jag har ingen aning om hur jag skulle passa i det. Och jag är även rädd för att ångra mig eller vilja gå tillbaka till denna hårfärgen jag har nu och så blir det svårt att få ur det röda sen. Därför funderar jag på att endast färga det brunt med en röd ton. Alltså en varm brun hårfärg bara.

Men iallafall om jag vill uppnå denna färg som i länken nedan, hur ska jag gå tillväga då? Något förslag på hårfärg? Och för att sedan ha kvar färgen borde jag ju kanske köpa någon slags färgbomb eller så att ha i duschen? Isåfall förslag på en sådan? Och sista frågan, tror ni att jag måste gå till en frisör eller kan jag fixa detta hemma med hjälp av en vän? 

De första bilderna i detta blogginlägget visar precis hur jag vill ha det och denna bild visar ungefär hur det ser ut nu.

Annons:
Cederin
9/29/14, 11:24 AM
#1

Det du kan göra är att slänga i en rödbrun toning, sliter inte lika mycket och är inte lika jäkligt att få bort som permanent, även om det fastnar mer än vad man tror! Tänk igenom både en, och två och tio gånger innan du färgar mörkare, i synnerhet röd. Det är svårt att få ljust hår igen, och det kan bli en lång process om man har otur. Röda pigment kommer spöka med färgen om du bestämmer dig för att gå tillbaka, så tyvärr är det inte så lätt att bara testa. Kanske du/någon vän kan prova att redigera en bild på dig så du får brunrött hår? Då vet du sedan om du passar i det eller inte! :)

Om du vill göra det så är det alltid alltid bäst att gå till en frisör som vet exakt hur pigmenten reagerar på ditt hår, speciellt om man är lite osäker. Från brun/blond till brunröd är dock inte någon jätteriskabel färgning precis, om du känner att frisör är för dyrt. Du borde nog kunna ta vilken brunröd toning/färg du vill men tänk på att många Färger blir mörkare än vad man tror! :)

Medarbetare på Naglar och Hår

MynonaE
9/29/14, 8:28 PM
#2

#1 Självklart var jag så dum och färgade. Blev väldigt mörkt, alldeles för mörkt. Vet du hur jag kan göra nu? Funderar p att gå till en frisör men vad kan hon göra? Bleka det kommer mitt hår inte klara av.. Men tror du att det kan blekas av sig själv nu eller kommer det fortsätta vara såhär mörkt? Blir så ledsen på mig själv. usch :(

Cederin
9/30/14, 5:48 AM
#3

Det kan finnas en räddning, prova en behandling Color B4 extra strong (finns att köpa på bl.a. city gross) den bleker eller skadar inte alls utan tar endast bort konstgjorda pigment. Lycka till, vet hur det känns!

Medarbetare på Naglar och Hår

MynonaE
9/30/14, 5:45 PM
#4

#3 Tack för tipset. Testade dock att ha schampoo i håret (använder BM annars) och det drog ur lite av färgen så nu känns det mycket bättre. Har även vant mig mer vid att vara mörkhårig då jag alltid varit ljus. Tycker faktiskt att mitt hår är riktigt fint nu, så det löste sig ändå!

Cederin
10/1/14, 10:20 AM
#5

#4 Vad bra att du kände dig nöjd trots allt :)

Medarbetare på Naglar och Hår

Upp till toppen
Annons: