Annons:
Etiketthårvård
Läst 852 ggr
[MikaelaR]
2014-09-23 18:59

Torrschampo.

Jag har köpt torrschampo cotton fresh heter det och är godkänt enligt Balsammetoden har kört BM metoden nu i ett halvår och har fortfarande fettigt hår - ja jag gör rätt så det är inget slarv. Men tänker fortsätta med BM ett tag till, hur sätter man torrschampo i håret på 'rätt sätt' ? ska man spraya en bit bort i hårbotten och borsta upp det eller? kan någon förklara 🙂

Annons:
Jojaton
2014-09-23 19:03
#1

Nu kör jag inte BM, men du sprayar torrshampoot där håret är fett, och antingen borstar ut det eller masserar ut det med fingrarna. Du sprayar alltså så nära hårbotten som möjligt, torrshampoot är ju till för att suga upp oljorna i hårbottnen.

Johanna - Instagram

[MikaelaR]
2014-09-23 19:44
#2

Är det bättre att massera ut det eller borsta ut det, använder du torrschampo funkar det?:)

Jojaton
2014-09-23 20:06
#3

Jag brukar oftast massera ut det, mest för att jag nästan aldrig borstar mitt hår ;) Jag har bara hittat ett torrshampoo som funkar på mitt hår (Batiste) men det funkar svinbra! Använder det både för att kunna gå en extra dag utan att tvätta håret, men också för att få mer textur i håret :)

Johanna - Instagram

Cederin
2014-09-25 13:12
#4

Flaskan ska först skakas, spraya sedan"duttvis" (ej ett konstant tryck) ca 30 cm bort från hårbotten. Dela upp håret sektionsvis där det är fett och spraya mellan varje sektion, gnugga in det  med fingrarna för att fördela det ännu mer och borsta sedan försiktigt, gärna med en svinhårsborste.

Medarbetare på Naglar och Hår

Officielle
2014-09-27 18:11
#5

Många tror att de använder sitt torrschampo "fel" eftersom att håret inte ser mindre fettigt ut även fast man använt det. Det trodde jag i början men det berodde på att jag använde torrschampo'n som inte funkade för mig.

Efter att ha testat minst 10 olika torrschampo'n är det bara batiste som funkar för mig! 

Jag skakar flaskan i typ 5 sekunder, sedan delar jag upp håret i benor och sprayar cirka 20 cm från håret. Efter det gnuggar jag in torrschampot i hårbotten med händerna.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[MikaelaR]
2014-09-27 18:23
#6

är batiste Bm godkänt? eller ni kanske inte kör Balsammetoden? har hört mycket bra om det torrschampot nu. Ska testa detta från barnängens först och se om det funkar för mig…

Annons:
Officielle
2014-09-27 18:56
#7

#6 Ja, batiste torrschampo är godkända för BM, vet dock inte om Barnängens torrschampo är det. Lycka till! :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[MikaelaR]
2014-09-27 19:12
#8

Barnängen är godkänt för BM och det har jag redan skrivit i första inlägget. Jag frågade om batiste var godkänt eftersom jag inte läst att det är det men nu vet jag!

Upp till toppen
Annons: