Annons:
Etikettnopoo
Läst 769 ggr
Nicollan
2014-09-20 21:47

Mitt hår är kaos.

Jag har hållt på med Balsammetoden nu i exakt 4 månader.  Mitt hår har väl varit helt okej, känns som det är lite bättre kvalité rent allmänt, i alla fall  tills nu nyligen.
Helt från ingenstans så har mitt hår blivit jäätte tovigt och trassligt.
Min hårbotten är också ett problem, extremt torr och flagnar. Har inte blivit bättre än så länge med Balsammetoden. Provat med lite olivolja eller kokosolja men då blir det bara fett..
Har ni några tips? På bra Balsam eller vad som helst.. vill gärna ge metoden lite längre tid men just nu känns det lite sådär 😐

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Annons:
Cederin
2014-09-20 23:38
#1

Du kan inte råkat få någon sorts build up som gör att håret beter sig konstigt? Alltså något ämne ditt hår har varit i kontakt med som inte försvinner med Balsam. Prova en till sistatvätt. Problem med trassel kan hjälpas med att ha fläta, speciellt på natten. 

Mitt bästa tips är en ordentlig inpackning med kokosolja, täck håret helt och hållet, plasta in och låt det vara i 3+ timmar minst. Det är viktigt att man har i det länge för att oljan ska kunna tränga igenom håret helt. När du ska skölja ur det så masserar du in ditt tvättbalsam i hela håret och låter det sitta minst 10-15 minuter (då löser oljan upp sig i balsamet), och skölj ur noga efteråt. 

Att skölja håret i kallt vatten i slutet av duschen stänger fjällskiktet = motverkar trassel, plus att det blir glansigare!

Medarbetare på Naglar och Hår

Nicollan
2014-09-21 11:57
#2

Kan ju mycket väl vara så, får köra med det! Tack för svar :) Får man fråga vad du använder för vårdande Balsam? Funkar det bra? :) har använt fyra olika men inte riktigt hittat nåt som känns bra..

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Cederin
2014-09-21 19:34
#3

Jag brukar använda Garnier Respons Avocado oil & Shea butter, eller inpackningen Fibralogy från L´oreal som vårdande :) Man får testa sig fram tills man hittar något som passar just ens eget hår!

Medarbetare på Naglar och Hår

Upp till toppen
Annons: