Annons:
Etikettnopoo
Läst 1407 ggr
SolidShinta
9/19/14, 2:11 PM

Apoteket hjärtat balsam

Hej! Köpte apoteket hjärtats Balsam då jag letade efter ett Balsam utan siliconer. Hon i kassan sa att det inte skulle vara någon silicon i det men när jag tittar på deras hemsida står det inget om att det skulle vara utan siliconer. Finns det någon kunnig här som vet? :) Innehållsförteckning AQUA, CETEARYL ALCOHOL, DISTEAROYLETHYL DIMONIUM CHLORIDE, PHENOXYETHANOL, OCTYLDODECANOL, PARFUM, ALOE BARBADENSIS LEAF JUICE, LAURDIMONIUM HYDROXYPROPYL HYDROLYZED WHEAT PROTEIN, LAURDIMONIUM HYDROXYPROPYL HYDROLYZED STARCH, CETRIMONIUM CHLORIDE, PANTHENOL, ETHYLHEXYLGYCERIN, POLYAMINOPROPYL BIGUANIDE, POTASSIUM SORBATE, Sodium Benzoate, SODIUM CHLORIDE, CITRIC ACID

Annons:
SolidShinta
9/19/14, 2:14 PM
#1

Kan tillägga att det inte finns med på “lockig” hemsidan, men allt finns ju inte med där. Hjärtat schampoot ska vara helt utan siliconer. :)

Zadeira
9/19/14, 2:19 PM
#2

Här har du en lista att kolla på med ämne som ska undvikas: http://lockig.se/index.php/bm/checklista-aemnen-att-undvika

SolidShinta
9/20/14, 11:19 AM
#3

#2 Jag kollade på lockig.se och den innehöll inget av det som fanns skrivet där. Tyvärr så känns det, nu när jag har använt det, som att det måste vara silicon eller något siliconliknande i den för det kändes som det blev en hinna över håret som inte gick bort med vatten. Förhoppningsvis är inte all tid utan parabener och siliconer förstörd nu.. Finns det ingen kunnig som kan titta på innehållsförteckningen?

Zadeira
9/20/14, 2:50 PM
#4

För säkerhetsskull så tvätta det en gång med sista-schampoot nästa gång du tvättar håret och köpt ett Balsam som säkert är godkänt!

Cederin
9/20/14, 7:21 PM
#5

Den är godkänd, ser inget förbjudet ämne.

Medarbetare på Naglar och Hår

Upp till toppen
Annons: