Annons:
Etiketthårprojekt
Läst 665 ggr
[AnimalLover1]
2014-09-16 20:55

Balsammetoden?

Vad innebär det? Vad är det bra för? Och hur gör man? Haha är jag den enda som inte vet vad det är xD

Annons:
Natalieforsbom
2014-09-16 21:03
#1

jag testade och jag kommer antagligen inte göra det igen då mitt hår slog bakut kändes de som och de blev jätte risigt ! helt galet! men du använder inget Schampo helt enkelt , bara Balsam.. vem vet jag aksnke har förtått fel när de gäller den där metoden xD

Zadeira
2014-09-16 21:08
#2

Balsammetoden i korta, enkla drag går ut på att du tvättar håret med enbart Balsam, som då är godkända för just Balsammetoden och inte innehåller Silikoner mm.  Mer utförlig info finns på bland annat www.lockig.se

Jag har tvättat mitt enligt BM i över ett år och mitt hår har blivit mycket mindre frissigt och spretigt. Men får prova sig fram mellan lite olika godkända Balsam till man hittar det man trivs bäst med, men jag tycker att håret blir precis lika rent och fräscht om inte ännu bättre än när jag tidigare använt Schampo. Jag trivs jättebra med BM.

Batman99
2014-09-16 21:16
#3

http://www.youtube.com/watch?v=j_Ezodly15Q

Hon förklarar jätte bra vad det är, vilka produkter man kan använda osv. Har själv kört Balsammetoden i ca 2-3 månader och jag älskar det verkligen.

Dock kan håret bli ganska fettigt i början för att håret inte vant sig ordentligt. Så det kan ta antingen några dagar eller några veckor beroende hur ditt hår är för att det ska vänja sig helt med Balsam istället för Schampo, men det är bara att stå ut och fortsätta. För när håret väl har vant sig så kommer du aldrig mer vilja använda Schampo igen! 😉

Mitt hår har dessutom blivit mycket längre, lenare och tjockare sen jag började med Balsammetoden och alla jag känner som kör älskar det också. Så tycker verkligen att  alla borde testa det 😃

[AnimalLover1]
2014-09-16 21:35
#4

Okej tack för svaren, nu vet jag :) Känns ju lite "konstigt" att bara tvätta med Balsam haha men kanske ska testa det nån gång ;)

Zadeira
2014-09-16 22:11
#5

#4. Det viktiga är att du tvättar med godkända Balsam, och är beredd att låta det ta ett par veckor innan du kommer in i hur det funkar. Det är liksom inget du bara provar en tvätt eller två.

tlover
2014-09-17 08:01
#6

#4 Egentligen är det ite så konstigt, Schampo är ju ganska nytt egentligen.

Själv för jag däremot WO nuförtiden (water only dvs man tvättar med bara vatten, men det är lite likt BM) och ja, det blir rent (och håller sig rent längre).

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: