Annons:
Etikettnopoo
Läst 710 ggr
Zadeira
2014-09-11 19:37

Godkänt sista-schampoo (BM)?

Var väl inte helt vaken i affären när jag snappade åt mig balsamet och fick givetvis Schampo istället. Hoppade in i duschen och började tvätta håret. Insåg att det skummade väldigt mycket, kollade flaskan och givetvis hade jag fått tag i schampoot istället för balsamet som jag var ute efter…. Hur klantig får man bli?
Så min fundering nu är ifall L'Oréal Elvital Volume Collagen Shampoo funkar som ett sista-schampoo, eller jag bör slänga flaskan och köpa ett nytt sista-schampoot som jag använt förut?

Innehållet ser ut som följande, men jag är inte duktig nog att utläsa om det är godkänt och hittar inget om det på lockig.se.

aqua/water, sodium laureth sulfate, disodium cocoamphodiacetate, sodium chloride, glycol distearate, sodium laureth-8 sulfate, cocoamide mipa, alcohol denat, odium glycolate, Sodium Benzoate, Sodium Oleth Sulfate, Hydroxypropyl Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, sodium cocoate, Sodium Hydroxide, Magnesium Laureth-8 Sulfate, Magnesium Laureth Sulfate, Magnesium Oleth Sulfate, Polyquaternium-30, Salicylic Acid, Soluble Collagen, Limonene, Linalool, Carbomer, Methyl Cocoate, Citric Acid,Hexylene Glycol, Hexyl Cinnamal, Parfum/Fragrance

Annons:
Praefatio
2014-09-11 19:44
#1

Det ser ut att vara okej. Lite förvånad dock över att man har salicylsyra (verksamma ämnet i Treo) i ett Schampo? Säkert inte skadligt, men undrar varför.

Zadeira
2014-09-11 20:00
#2

Vet du hur det är med Polyquaternium-30, jag har hört att den kan vara besvärlig medan andra säger att den är ok..

Praefatio
2014-09-11 20:42
#3

#2 Det är troligen precis som du säger - att den är besvärlig för en del, men inte för andra. Precis som t.ex. arganolja, som fungerar jättebra för vissa med BM men inte fungerar alls för andra :) Bara att prova helt enkelt.

Zadeira
2014-09-11 20:44
#4

Ah, ok. Ja men då är det helt enkelt att vänta och se hur håret beter sig de kommande dagarna. Tack för din hjälp :)

Upp till toppen
Annons: