Annons:
Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2123 ggr
jl_fjolla
2014-09-11 14:00

Färga mellanbrunt hår med röda pigment

Hej!

Jag ska färga håret och behöver hjälp!

Min narturliga hårfärg är råttfärgat/mörkblond. Och det enda jag har gjort med mitt hår är att jag har blekt det 3 gånger sammanlagt för att få det platina blont. Nu är jag så trött på mitt hår och vill ha det brunt. Vad ska jag ha för hårfärg? Mitt hår är ju platinablont nu, behöver jag en brun hårfärg med röda pigment i för att det inte ska bli grön/gråbrunt? Ska man köpa en brun färg med kastanj? Vill ha en jämn mellanbrun färg men vet inte vad jag ska välja. Eller vilket märke.

Annons:
Cederin
2014-09-20 19:34
#1

Ja, du bör ha lite röda pigment i färgen :) Tänk på att många hårfärger ofta ser ljusare ut på bilden än vad resultatet blir, gå därför efter siffrorna på förpackningen. Mellanbrun borde vara typ en 5a eller 6a i ljushetsskalan (som den första siffran på färgen visar)

Jag har själv färgat mycket med toningen Casting Creme gloss, den har ingen ammoniak i sig och sliter mycket mindre, dessutom lättare att bli av med OM det skulle bli fel färg. Har aldrig använt den när jag färgat från blond men jag skulle nog provat 630 Caramel eller bara 600 Dark Blonde och sedan tillfört rött om det blir för grönt. Jag är dock inget proffs så jag kan inte garantera något 🙂

Medarbetare på Naglar och Hår

Upp till toppen
Annons: