Annons:
Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 1483 ggr
SannaNolte
9/10/14, 7:58 PM

rastaflätor eller dreads?

Hej!

Jag och min pojkvän ska ut och backpacka i indien i december , och jag funderar på att göra antingen rastaflätor eller dreads under den perioden .. för att underlätta för mig . Vilket är det bästa att göra ? . När jag kommer tillbaka till sverige igen kommer jag nog vilja ta ut allt igen , och jag vet att både flätorna och dreads går att få ut . Vad kan ni rekommendera ? . Har någon erfarenhet av att resa med dreads/rastaflätor? . Går båda att rengöra lika lätt ? .

tacksam för svar . :) kram !

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Annons:
Candela
9/10/14, 8:01 PM
#1

Dreads är förmodligen svårare att ta ur än flätor, skulle jag gissa. Sen (vad jag läst) så tar det tid (månader) att få till bra och hållbara dreads. Dreads kräver en hel del arbete.

Lilolizeit
9/22/14, 5:06 PM
#2

Om du vill ta ut dom/bytta frisyr när du är hemma igen så ska du nog göra "rasta"flätor. Det är sällan nygjorda dreads blir snygga, jag tycker det brukar ta ett år ungefär innan det börjar se riktigt bra ut. Men det är ju kanske en smaksak..

Visst går det att ta ut dreads efter en kortare period, men de jag vet som gjort det, har sagt att det sliter otroligt mycket på håret. Jag har aldrig haft såna flätor, men jag har haft mina dreads i över 10 år och det är inget problem att tvätta håret.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

SannaNolte
9/24/14, 9:28 AM
#3

tack ! . :)

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

J0554N
10/1/14, 6:09 PM
#4

rastaflätor helt klart! Det förstör inte ditt hår och är lättare att ta ut sedan :)

Strong people don't put others down, they lift them up. 


SannaNolte
10/2/14, 9:36 AM
#5

Tack för rådet ! . :D

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

HolyFuck
10/2/14, 10:17 AM
#6

Går även utmärkt att ha syntetdreads som man bara flätar i och ur. Tillverkar själv sådana.

www.kibasdreads.com

www.facebook.com/kibasdreads

Annons:
SannaNolte
10/3/14, 9:28 AM
#7

ooh , det blev jag lite sugen på faktiskt … :D

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Upp till toppen
Annons: